تابناک / شهردار املش ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با توسعه و گسترش فضای رسانه ای در جامعه، ما شاهد شفافیت و قانون مداری در بحث مدیریت اجرایی در حوزه شهرستان و کشور هستیم.
کد خبر: ۷۷۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 17 August 2019

تابناک / شهردار املش ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با توسعه و گسترش فضای رسانه ای در جامعه، ما شاهد شفافیت و قانون مداری در بحث مدیریت اجرایی در حوزه شهرستان و کشور هستیم.

 

وی در خصوص بزرگترین ضعف حوزه املش گفت: اگر هر مسئولی بداند کارش توسط ناظری رصد و رسیدگی می شود تمام سعی خود را می کند که آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و این کار یا همان نظارت را باید رسانه ها انجام دهند.
ناصر رنجبر نیاول در ادامه بیان کرد: اگر رسانه ها حقوق و بودجه شان از طرف مردم تامین بشود و از طرف مسئولین نباشد آنگاه اخبار بدون دخل و تصرف مسئولین تهیه میگردد. زمانی که بودجه رسانه را مسئول پرداخت می کند به خودش اجازه می دهد در آن خبر دخل و تصرف کرده و فقط انتظار داشته باشد از خوبی ها و محاسن او تعریف بشود.
وی اضافه نمود: پیشنهاد من این است که یک نهاد یا بنیادی با بودجه مشخص از طرف مردم در شهرستان تعریف بشود که در آن خبرنگاران وظیفه نظارت در امور شهر را داشته باشند و خوب وبد را نقد و بررسی کنند و شهرستان املش آمادگی این را دارد که بعنوان پایلوت روی این موضوع برنامه ریزی کند زیرا شهرداری ها مدنی ترین نهاد در کشور هستند که از طریق مردم و انتخابات مشخص می شوند و اگر نیاز باشد بخشی از بودجه شهرداری برگرفته از درآمد مردم به این کار اختصاص پیدا می کند تا حداقل به شفافیت بیشتری برسیم .
وی در پایان سخنان خود از خبرنگاران تشکر نمود.
در ادامه هوشنگ نظریان رییس شورای شهر گفت:خبرنگاران بهترین افرادی هستند که می توانند اخبار را بصورت صحیح و کارشناسی به جامعه انتقال دهند و منتقدان همیشگی و واقعی مسئولین در جهت حمایت از خواسته های مردم می باشند ‌.
وی خبرنگاران را رابط واقعی بین مردم و مسئولین دانست و گفت: خبرنگاران فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و … را به مردم بصورت صحیح و کارشناسی انعکاس و انتقال می دهند
رئیس شورای شهر املش تصریح کرد: گردش اطلاعات ضرورت جامعه هست و هر روز همه ی ما با چک کردن اخبار از اتفاقات در کشور و جهان مطلع می شویم و این اهمیت شغل خبرنگاری را نشان می دهد.
وی ادامه داد: ما با بررسی اخبار ، پیگیری های لازم را انجام می دهیم و بر اساس توانایی هایمان ممکن است به نتیجه برسیم و یا نتیجه ای دریافت نکنیم .شهردار املش نیز بر اساس تعهد خود هر ماه گزارشی از عملکرد شهرداری ارائه می دهد وشما می توانید آنها را نقد و بررسی کنید.
وی خطاب به شهردار املش افزود: شهردار می تواند بعضی مواقع با برزگراری جلساتی با حضور شورا و خبرنگاران ،گزارش عملکرد خود را بصورت شفاهی ارائه دهد تا هم خبرنگاران در جزئیات کار قرار بگیرند و هم ما با آنان ارتباط بیشتری برقرار نمائیم .
گفتنی است در پایان از خبرنگاران حاضر تقدیرشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار