پاسخ کلانتری به یک سوال حتی به روایت درج شده در سایت سازمان هم راه نیافت و البته تنها چالش خلق شده توسط معاون رئیس جمهور در نشست خبری هم نبود، چراکه وی در ادامه چالش بزرگتری آفرید تا حاضران را ترغیب کند تا کنکاش در جایی غیر از مجموعه تحت امر کلانتری را در دستور کار قرار دهند و هر جایی غیر از سازمان حفاظت محیط زیست را بکاوند!
کد خبر: ۷۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 15 August 2019
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان بار دیگر در مواجهه با خبرنگاران اظهاراتی عجیب بر زبان آورد و موجب حیرت بسیاری شد.

به گزارش «تابناک»، نشست روز گذشته عیسی کلانتری در حالی با تبریک روز خبرنگار آغاز شد که به مانند دفعات قبل برخی خبرنگاران به نشست دعوت نشده بودند. اتفاقی که ظاهرا به رویه سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان تبدیل شده، هرچند سخنان رئیس سازمان از دایره نشست خبری فراتر می‌رود و گاه آنقدر عجیب است که دیگر مجموعه‌ها نیز دستخوش چالش می‌شوند!

چالش‌هایی مانند آنچه از دیروز بروز و نمود یافته و پاسخ دادن به آن‌ها کار ساده‌ای نیست. چالشی مانند دعوت خبرنگاران به سکوت در خصوص مساله فعالان بازداشت شده محیط زیستی و بیان این جملات که «در این باره بهتر است چیزی ننویسید... به ما گفته شده هر چه در این باره کمتر اظهارنظر شود برای بازداشتی‌ها بهتر است.»

پاسخی که به خبر منتشر شده در سایت رسمی سازمان هم راه نیافت و البته تنها چالش خلق شده توسط معاون رئیس جمهور در نشست روز گذشته هم نبود، چراکه کلانتری در ادامه چالش بزرگتری آفرید تا حاضران را ترغیب کند تا کنکاش در جایی غیر از مجموعه تحت امر کلانتری را در دستور کار قرار داده و مثلا مراجعه به بیوت مراجع تقلید و پرس و جو از مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به چرایی تعطیلی مدارس طبیعت گفت: «این مدارس غیرقانونی بودند و هیچ مجوز رسمی نداشتند، همچنین طبق فتوای مراجع هم فعالیت این مدارس غیرشرعی بود. مراجع تشخیص دادند در این مدارس ایدئولوژی‌های غیرشرعی ترویج می‌شود. همچنین وزارت اطلاعات به ما اعلام کرد، افرادی که بنیان‌گذار مدارس طبیعت بودند، عضو احزاب غیرقانونی بوده‌اند و صلاحیت هیچگونه فعالیتی ندارند. البته یکی از این افراد شبانه روز در تلویزیون صحبت می‌کنند.»
 
چالش آفرینی جدید عیسی کلانتری؛ این بار با «مدارس طبیعت»!

بیایید کمی در این اظهار نظر دقیق‌تر شده و موارد مطرح شده را مرور کنیم: اینکه مدارس طبیعت غیرقانونی بودند، مراجع فتوا دادند که غیرشرعی هم هستند و در آن‌ها ایدئولوژی‌های غیرشرعی ترویج می‌شود و این نکته مهم که وزارت اطلاعات در خصوص بنیانگزاران این مدارس گزارش‌هایی به سازمان حفاظت محیط زیست داده و اعلام کرده که آن افراد صلاحیت فعالیت ندارند.

مواردی که حتی خلاصه کردنشان نیز دشوار است، چه برسد به کند و کاو در خصوص شان. گزاره‌هایی پراکنده که بی هیچ شاهد و سندی از زبان معاون رئیس جمهور بیان شدند تا این گونه به نظر برسد که دلیل تعطیلی مدارس طبیعت، مراجع تصمیم گیر در امور مدارس، مراجع تقلید و وزارت اطلاعات بوده‌اند، نه سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و مجموعه تحت امر کلانتری.

این در حالی است که با کمی دقت در ماجرا و تامل در چگونگی شکل گیری این مدارس، این گزاره نیز از حرف‌های کلانتری استخراج خواهد شد که سازمان حفاظت محیط زیست در دوره قبل از وی، مرتکب تخلف شده که مجوز راه اندازی این مدارس را صادر کرده و افزون بر آن، برای راه اندازی شان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد پرداخت می‌کرده است.

تسهیلاتی که با توجه به اظهارنظر کلانتری، غیرقانونی اختصاص یافته و پرداخت شده و بر این اساس، می‌بایست روند بازپسگیری شان در سازمان حفاظت محیط زیست کلید خورده و افزون بر آن، با عاملان رقم خوردن این تخلفات برخورد قانونی و قضایی صورت گیرد؛ فرجامی که کلانتری درباره آن سخنی به میان نیاورده تا این گونه به نظر برسد که ادعای طرح شده توسط وی چندان دقیق نیست.

به این موارد، غیرقانونی بودن مدارس طبیعت از روز نخست را هم می‌توان افزود که اگر بگوییم نشانگر قصور بسیار جدی امثال وزارت آموزش و پرورش کشورمان در این خصوص است، پر بیراه نگفته‌ایم. ادعایی که یا می‌بایست توسط این وزارت خانه تکذیب شود یا مورد تایید ایشان قرار گیرد که در این صورت، انبوه سوالات را به دنبال خواهد داشت. سوالاتی که ظاهرا کلانتری از طرح شان استقبال می‌کند، اما به شرطی که از دیگران پرسیده شوند، نه شخص وی!
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار