معاون عمرانی و توسعه وزیر کشور گفت: ۱۲۵ میلیارد تومن برای زیرساخت‌های اربعین در نظر گرفته شده که چهل درصد آن تاکنون تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۷۷۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 15 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی جمالی نژاد در جلسه ستاد اربعین در استانداری کرمانشاه گفت: سال گذشته صحبت‌ها برای بازگشایی مرز قطعی نبود و همه چیز، اما و اگر بود، اما امسال اینطور نیست، شنبه جلسه‌ای در تهران با حضور وزیر کشور عراق برگزار می شود و باز شدن مرز حتمی خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: سال قبل برای سرویس دهی و تامین بهداشت زوار به صورت شبانه روزی در تلاش بودیم لذا با توجه به حذف روادید و افزایش چندبرابری زائران در ایام اربعین این جلسات باید جدی گرفته شود تا فشار‌ها روز‌های آخر چندبرابر نشود.

 

جمالی نژاد تصریح کرد: قرار نیست مراسم تماما دولتی شود اصل بحثِ مردمی بودنِ این قضیه را بپذیرند در بحث زیرساخت ما تسهیل گری را انجام دهیم و بستر‌ها را فراهم میکنیم.


وی افزود: باتوجه به قدمت مرز خسروی چه از لحاظ تجاری چه از لحاظ مسافرتی با کشور عراق، زیرساخت‌هایی که از گذشته داشته است و در بازدید‌های صورت گرفته زیرساخت‌ها هنوز پابرجا و قابل استفاده است، پایانه‌های مرزی راه‌های مواصلاتی همه این‌ها فضا را مناسب کرده است.

 جمالی نژاد معاون عمرانی استاندار را مخاطب قرار داد و گفت: اگر از همین حالا پیگیری کنید میتوانید حضور پررنگ استان‌های معین را هم داشته باشید، شهرداری منطقه ۱۴، استان‌های همدان، زنجان و آذربایجان میتوانند در این امر بسیار مهم و موثر باشند.

 

وی تاکید کرد: اولویت‌هایی را که باید در نظر گرفت تعیین تکلیف و ابلاغ طرح جامع و تفصیلی در مرز خسروی است، مهم است تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌ها موقت نباشد و باید بیشترین بهره وری از امکانات و سنوات را داشته باشیم.

 

معاون عمرانی و توسعه وزیر کشور با اشاره به طرح جامع منطقه‌ای پیشنهاد معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد:  در این طرح پیشنهاد شد که استان کرمانشاه با استان‌های مجاور به یک شبکه تبدیل شود و مراسم اربعین پوشش داده شود و مکان یابی‌ها ایجاد توقف گاه و موکب‌های دائمی انجام شود.

 

وی همچنین احداث و تکمیل سرویس‌های بهداشتی و حمام، ایجاد توقف گاه‌هایی که منتهی به مسیر کرمانشاه، تعیین و ایجاد استراحت گاه برای زائران، خط کشی و ایمن سازی جاده ها، محصور کردن پارکینگ‌ها و شماره گذاری برای موقعیت پارکینگ و خودرو‌های زائران به جهت ممانعت از سرگردانی زوار در یافتن خودروهایشان، تامین گیت ها، سایه بان ها، چادر‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست.

 

جمالی نژاد ابراز کرد: تامین زیرساخت‌های شهر قصر شیرین مهم است، این یک امر اعتقادیست و هیچ کس حق ندارد در این قضیه کم کاری کند؛ شهرداری‌ها ودهیاری‌های مسیر باید مورد حمایت قرار بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

 

وی با اشاره به تامین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اظهار کرد: مهمترین مسئله اسکان و تغذیه زوار است که باید با کیفیت و کمیت خوبی همراه باشد.

 

به گفته این مسئول توسعه پارکینگ‌ها و تجهیز آنان به دوربین مدار بسته، تامین روشنایی، تهیه آب شرب، افزایش خدمات رفاهی، خدمات بین راهی، ایمنی راه ها، پیش بینی هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام، احداث کارخانه بسته بندی آب شرب، رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل روشنایی از ماهیدشت تا قصر شیرین از مهمترین مسائل مورد پیگیری مسئولین است.

 

جمالی نژاد در پایان ابراز کرد: خوشبحتانه ۱۲۵ میلیارد تومن برای زیرساخت‌های اربعین در نظر گرفته شده که چهل درصد آن تاکنون تخصیص داده شده و امیدواریم با همکاری هاو پیگیری‌های همگانی مردم و مسئولین اسباب زیارت زوار را به شکل مناسب و در خوری فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار