استاندار کرمانشاه گفت: تا زمانیکه دولت عراق کتبا بازگشایی مرز خسروی را اعلام نکند این امر هیچ قطعیتی ندارد.
کد خبر: ۷۷۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 15 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست ستاد اربعین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی و توسعه وزیر کشور ظهر امروز پنجشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد مرز خسروی در آستانه بازگشایی ست، اما این به منزله این نیست که خبرنگاران از زبان ما بنویسند که مرز خسروی بازگشایی شد! و تا زمانیکه دولت عراق کتبا بازگشایی را اعلام نکند این امر هیچ قطعیتی ندارد.

هوشنگ بازوند افزود: با توجه به مذاکراتی که در چند ماه گذشته وزارت کشور داشتیم و پیگیری‌هایی که صورت گرفته، به نظر می‌آید که بازگشایی مرز دوراز تصور نیست.

وی همچنین گفت: با لغو روادیدی که امسال صورت گرفته بازگشایی مرز خسروی یک ضرورت به نظر می‌آید، شاید امسال بیش از دو برابر سال گذشته زائر امام حسین (ع) را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان این مطلب که سال‌های قبل استان‌های معین هم پای کار بودند از آن‌ها خواست تا امسال هم مانند سنوات گذشته به خدمت رسانی در این ایام کمک کنند.

بازوند همچنین پیرو کمک‌های شهرداری منطقه چهارده تهران که سال گذشته در منطقه قصرشیرین و خسروی حضور پیدا کرده بودند، از حناچی شهردار تهران خواست تا امسال نیز مساعدت‌های لازم را جهت این همکاری انجام دهد.

مقام ارشد استان در خصوص پارکینگ و انتقال زوار تصریح کرد: پارکینگ‌های فراوانی توسط ارتش و واحد‌های مختلف تهیه، تحکیم و احداث شده و توسط هلال احمر جانمایی‌ها صورت گرفته، اما برای انتقال زوار از قصر شیرین به خسروی به حدود ۳۰۰ اتوبوس نیاز داریم.

بازوند در پایان با اشاره به سفر روز شنبه وزیر کشور عراق به تهران برای امضای تفاهم نامه‌هایی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که بازگشایی مرز خسروی در روز شنبه کتبا و رسما اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار