معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: بخشی از شهربازی کرمانشاه پس از بازسازی، در بهار ۹۹ راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 15 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، با فرارسیدن اعیاد ولایت، کرمانشاه شاهد برگزاری جشن بزرگ شب های نیلوفری در محل شهربازی شهر کرمانشاه با مشارکت سازمان سرمایه گذاری شهرداری و یک شرکت خصوصی است، که برگزاری این برنامه ، باعث بیان نقد از سوی رسانه ها و فعالین فرهنگی گردیده است.

سخن منتقدین این است که خروجی این جشن چیست؟ و چرا شهرداری خدمات را ارائه می دهد اما سودش نصیب شرکت خصوصی می شود؟

موضوع توسط خبرنگار تابناک پیگیری و معاون فنی و طراحی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه به سوالات پاسخ داد.

احسان احمدی نصر در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : شهرداری ها در افق بلند مدتشان نگاهشان این است که از یک نهاد صرفا خدماتی، به سمت یک سازمان فرهنگی، اجتماعی و خدماتی حرکت کنند، از این منظر در بحث ایجاد شعف، شادی و روحیه شاد بین مردم فرصتی پیش آمد بنام از عید تا عید به فاصله عید قربان تا عید غدیر.

وی افزود : ما جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز را که برگزار کردیم، محور پیام نوروز بود و هزینه های آن را خود مجموعه استان از جمله دستگاه های دولتی، سازمان میراث فرهنگی و اعتبارات دولتی تأمین کردند، امسال برای برگزاری جشن های عید تا عید نگاهمان به این سمت رفت که این پروژه را یک پروژه مشارکتی تعریف کنیم.

معاون فنی و طراحی سازمان سرمایه گذاری شهرداری در ادامه بیان کرد : با بررسی برنامه‌های اجرا شده سابق در کرمانشاه، متوجه شدیم که به صورت میانگین هر هفته در یک فضای سربسته مانند تالار انتظار یک کنسرت برگزار می‌شود که بلیط بعضی از آنها تا یکصد و پنجاه هزار تومان هم به فروش می‌رسد که این مبلغ برای همه شهروندان قابل تأمین نیست.

احمدی نصر تصریح کرد : هدف ما این است که فضای شادی برای همه مردم سهل الوصول باشد، برای جشنواره عید تا عید با یک شرکت خصوصی صحبتهایی انجام شد، محل برگزاری را شهرداری تأمین و تبلیغات را به عهده گرفت اما باقی امکانات همچون عوامل اجرایی، سیستم های صوتی و تصویری ، فضا سازی و... برعهده این شرکت خصوصی است و در بحث درآمد نیز 20 درصد درآمد خالص از این برنامه به حساب سازمان سرمایه گذاری شهرداری واریز می‌شود که برنامه ریزی شده از محل این درآمد ها، اقدام به برگزاری برنامه های دیگر فرهنگی نماییم.

ایشان در ادامه درخصوص واگذاری شهربازی کرمانشاه به پیمانکار جهت بازسازی گفت : شهربازی را جهت بازسازی به سرمایه گذار واگذار شده تا عملیات اجرایی آن را آغاز کند، اما یک تنفس ۳ ساله اجرا دارد تا تمام بازی های آبی و بروز در آن ایجاد گردد.

احمدی نصر در پایان گفت : با عددی بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان از ابتدای محرم ساخت و تجهیز شهربازی آغاز می‌شود و ان شاء الله بتوانيم در بهار ۹۹ بخشی از شهربازی را راه اندازی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار