رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: زمانی ثبات به بازار کاغذ برمیگرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 14 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، کیوان کاشفی در نشست خبری که امروز بمناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد ،اظهار داشت:به رقم کل گرفتارها که در کشور وجود دارد خبرنگاران توانستندجایگاه خبر رسانی را پیدا و رابطه ی بین مسئولین و مردم را برقرار کنید .

وی خاطر نشان کرد: از رسالت خبرنگاران گام برداشتن در جهت توسعه ی استان است لذا توسعه تک بعدی نیست ودارای ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی ... می باشد .

کاشفی تصریح کرد: رسانه‌ها در توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در استان نقش بسیار به سزایی دارند و باعث ایجاد اشتغال، ثروت، رفاه در استان خواهندشد.

وی با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی کشورکه دولت به تصویب رسانده است، افزود: این کار در شرایط کنونی کشور کاری بسیار عبث است زیرا شرایط اقتصادی کشور و جامعه اکنون اصلا مناسب چنین کاری نیست زیرا این کار اگرچه به خودی خود کار بدی نیست اما جامعه کشور اکنون برای پذیرش حذف صفر از پول ملی به اجماع نرسیده است

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه این کار ممکن است اثرات مثبتی مانند بهبود حساب‌های مالی و ... را به همراه داشته باشد، ادامه داد: اما نمی‌توان پیامدهای منفی آن مانند هزینه زیاد مورد نیاز برای تعویض پول کشور و ... را نیز نادیده گرفت.

کاشفی اضافه کرد: از سوی دیگر حذف چهار صفر از پول ملی هیچ تاثیری بر بهبود قدرت خرید مردم نخواهد داشت و حتی ممکن است در ابتدای امر به دلیل شرایطی که در گرد کردن پول و اسکناس‌ها رخ‌ می‌دهد به افزایش قیمت‌ها نیز تا حدودی دامن بزند.

وی تاکید کرد :امروز دولت کارهای اقتصادی مهمتری دارد که باید به آن بپردازد و مهمترین آن کنترل نقدینگی افسارگسیخته در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت:جدیدترین آمار های که اتاق ایران منتشر شده مربوط به دستگاهای اجرایی کشور و استانها مربوط به حوزه اقتصاد و کسب و کاراست که متاسفانه استان کرمانشاه جایگاه خوبی نداردو جزاستان های اخر جدول است.

وی ابراز داشت:اتاق بازرگانی کرمانشاه هر چی بزرگتر می شود باید اطلاع رسانی در آنجامع ترباشد که عمده ترین وظیفه آنرصد فضای کسب و کار کشور  است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود:در سال جاری با استفاده از نظر کارشناسان و فعالان بخش خصوصی، سند یکساله رونق تولید استان را تدوین کرده است که تاکنون این سند چند بار در جلسات کشوری هم ارائه  و در حال تبدیل شدن به یک الگوی سراسری برای کل کشور است.

کاشفی در پایان گفت:در این سند وظیفه هر دستگاه مشخص شده  ومسئول پایش اجرای این سنداتاق بازرگانی و سازمان برنامه و بودجه استان است و امیدواریم در پایانسال، سند اختتامیه را  تدوین کنیم.

.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار