امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از اولویت قرار دادن ارسال پرونده اورامانات برای ثبت جهانی به یونسکو خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 13 August 2019

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به نامه درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر ارسال پرونده اورامانات برای ثبت جهانی و دستور رئیس جمهور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای آثار بسیاری برای ثبت جهانی است و همین تنوع آثار باعث ایجاد رقابت بین استان‌های مختلف شده است.

وی افزود: حدود ۱۶ استان پرونده تشکیل داده اند و ما نیز با توجه به اینکه از استان‌های دیگر، عقب مانده بودیم، مطالعات خود را برروی پرونده اورامانات ۶ ماهه تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کردیم.

قادری با تاکید بر اینکه همه مسئولین استان کرمانشاه، استاندار و نماینده اورامانات و مسئولین استان کردستان پیگیر این مسئله هستند، افزود: با توجه به دستور واضح رئیس جمهور مبنی بر اینکه اقدام شود، اکنون قاعدتاً میراث فرهنگی کشور باید پرونده اورامانات را برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال کند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

ایشان با بیان اینکه ما نباید این فرصت را از دست بدهیم، عنوان کرد: ۶ روستا تا به امروز به ثبت ملی رسیده و ۶ روستای دیگر نیز تا پایان هفته ثبت می‌شوند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در پایان ضمن اشاره به ثبت پایتخت نوروز، رویداد ۲۰۲۰ و ثبت جهانی اورامانات گفت: انتقاد‌های ناروایی به این سازمان در طول این مدت می‌شد، اما ما در این مدت توانستیم کار‌های قابل توجهی برای استان انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار