استاندار تهران:‌
استاندار تهران گفت: ظرفیت و توان برای برگزاری الکترونیکی شدن انتخابات بالاست، چون زمان کمتری نیاز دارد و از تخلف نیز جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 13 August 2019

به گزاش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری الکترونیکی انتخابات شورایاری ها نشان داد که این اقدام در استان تهران قابل اجراست اما تعداد کسانی که در این انتخابات شرکت کنند، پایین بود.

به گفته وی، انتخابات الکترونیکی سبب صرفه جویی در وقت و اعتبارات اندک می‌شود و همچنین شاهد شفاف‌سازی در انتخابات خواهیم بود در استان تهران به دنبال این هستیم که ظرفیت الکترونیکی شدن را محقق کنیم.

استاندار تهران همچنین درباره میانگین نرخ بیکاری نیز گفت:‌ در سه ماهه اول سال ۹۸ به نسبت سه ماهه اول سال ۹۷ حدود ۲.۲ درصد کاهش داشتیم و در واقع از ۱۲.۳ به ۱۰.۱ رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:‌ ما در عصری زندگی می‌کنیم که عصر دانایی، علم و آگاهی است، زمانی به صورت قطره چکانی و جهل و نادانی انسان  تراوش می‌شد اما امروزه شاهد انفجار علم و تولید دستاوردی هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه هر فردی و مسئولی که خود را در مسیر علم و آگاهی قرار ندهد، با یک عقب ماندگی تاریخی روبرو خواهد شد که جبران آن سخت و غیر ممکن است تاکید کرد:‌آگاهی بخشی سبب افزایش مطالبات مردم و ایجاد شفافیت می‌شود و از این جهت کار شما اصحاب رسانه اهمیت دارد.

محسنی بندپی خطاب به اصحاب رسانه گفت: نقش شما رسانه‌ها بسیار با اهمیت است، به خصوص در شرایطی که هم اکنون قرار داریم و دشمن با انواع و اقسام تحریم‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی سعی دارد و ناامیدی را در میان مردم پمپاژ کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: نقش شما رسانه‌ها  در وحدت و انسجام بخشی امیدآفرینی و  اعتماد آفرینی افزایش سرمایه اجتماعی بی بدیل است.

استان تهران شبکه تلویزیونی ندارد

وی با بیان اینکه استان از شبکه اختصاصی تلویزیونی محروم است گفت: طی تفاهم نامه ای مقرر شد شبکه ۵ تا راه اندازی شبکه جدید در اختیار استان قرار بگیرد ولی متاسفانه حذف شد، در حالیکه  ۳۰ استان دارای شبکه اختصاصی هستند اما استان تهران با ۱۴ میلیون جمعیت هیچ شبکه تلویزیونی ندارد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: همه فکر می کنند استان تهران در زمینه های مختلف بیش از استان های دیگر برخوردار است در صورتی که سرانه فضاهای آموزشی، تعداد تخت خواب های بیمارستان ها، فضاهای فرهنگی و ...از سرانه کمتری نسبت به سایر استان های کشور بهره مند است.

استاندار تهران در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز گفت: محوریت ساماندهی کودکان کار و خیابانی با استانداری تهران است، در راستای هم افزایی و یافتن راهکارهای اصولی از تمامی سازمان های مردم نهاد دعوت به عمل آمده است.
استاندار تهران با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار در خیابان های شهر تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ درصد کودکان کار ساماندهی شدند در حالیکه ۸۲ درصد از کودکان کار و خیابانی اتباع هستند.
وی گفت:‌ پس از ساماندهی این کودکان آنان را به خانواده هایشان تحویل می دهند و در خصوص کودکان اتباع که به صورت غیر مجاز به کشور وارد شده اند وزارت خارجه باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: براساس حکم دادستان اگر کودکی سه بار در حال کار در خیابان دستگیر شود مسئولیت حضانت از خانواده های آنان سلب می شود و کودکانی هم که به صورت قاچاق وارد کشور شده اند از کشور اخراج می شوند.

محسنی بندپی تصریح کرد: دو سازمان مردم نهاد (NGO) نیز برای ارائه راهکارهای علمی و کمک به ساماندهی کودکان کار اعلام آمادگی کرده اند تا بدون حاشیه این مسئله حل شود.

استاندار تهران همچنین در خصوص وام ازدواج نیز گفت:‌ طی مصوبه هیات وزیران تخصیص وام ازدواج باید افزایش یابد و به صورت روان و راحت از سوی بانک های ملی، ملت، رفاه و توسعه تعاون در اختیار زوج های جوان قرار گیرد.

محسنی بندپی افزود: اگر بانکی در این باره دست اندازی کند با آن برخورد می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار