رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان:
رئیس سازمان نظام پزشکی  اصفهان پیگیری نصب کارت خوان ها در مطب پزشکان و عدم نصب آن را به حکم فرار مالیاتی محسوب کردن را از سوی کسانی خواند که بدنبال خدشه دار کردن تعمدی جایگاه پزشکان هستند.
کد خبر: ۷۷۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹ 12 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، محسن مصلحی  در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: چرا باید فقط تبصره 2 قانون مالیات باید برای پزشکان اجرایی شود  و کار نگذاشتن کارت خوان ها برای جامعه پزشکی را خلاف قانون و عدم نصب آن را برخورد قانونی و مشمول جریمه بدانند.
وی با اعلام اینکه هر ساله نارضایتی مردم و حتی مسئولان و جامعه پزشکی تداخلات بین رشته ای است و مقوله افزایش ظرفیت پزشکی که به آن نپرداختیم، ادامه داد: هر چند وقت یکبار مسکن هایی برای این منظور اجرایی شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان سیاستگذاری های خیلی خاص و پیچیده ای دارد که متاسفانه در سال های اخیر مکرر شاهد این اتفاق بودیم که راهنمایی های بالینی سیستم درمان صحیح تدوین نشده است.
وی  با اشاره به اینکه تمام مشاغل نسبت به نصب سامانه مکانیزه فروش اقدام کردند، گفت: مقرر شد اقشار مختلف در سال 92 که طی فرجه زمانی نسبت به سامانه فروش و کلیه درآمدها و هزینه ها در جایی اقدام کنند و این اقدام تا سال 94  اجرایی شد.
مصلحی با بیان اینکه ما جز مشاغلی هستیم که از یک سازمان خاص مجوز دریافت می کنیم، افزود: همین امر منجر به ایجاد 30 گروه شد که البته اتفاقاتی موجب ایجاد طرحی در کمیسیون تلفیق برای جامعه پزشکی و دامپزشکی شد که باید صندوق فروشگاهی نصب کنند.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: برای نمونه  مقرر  شد در نظام پزشکی و جامعه پزشکی با نصب کارتخوان ها در محل کسب، درآمد خود را اطلاع دهند که این امر برای ما که وظایف‌مان در قانون پزشکی مشخص است بهتر نمود پیدا می کند.
مصلحی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی هیچ مشکلی با نصب کارتخوان در محل کسب ندارد زیرا وظایف در نظام پزشکی تعریف شده است، انتقاد کرد که چرا فقط برای جامعه پزشکی در مجلس شورای اسلامی یک قانون مصوب می کنیم که با کسی که کارتخوان نصب نکرده برخورد شود.
وی با بیان اینکه در اصفهان سه هزار و 782 پزشک عمومی و دو هزار و 769 پزشک متخصص فعال هستند، افزود: البته این آمار مربوط به سال گذشته است و جمع کل تعداد اعضا نظام پزشکی استان براساس آمار سال گذشته 11 هزار و 792 نفر است.
مصلحی ادامه داد: 86 هزار و 200 پزشک عمومی، 48 هزار متخصص و فوق تخصص، 31 هزار و 200 دندانپزشک، 24 هزار و 400 داروساز و 60 هزار ماما در نظام پزشکی کشور خدمت می کنند و این آمار مربوط به سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار