روایت جدید از درگیری مرگبار بین مردم و کارکنان پایگاه هوایی ارتش
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران می گوید: تیراندازی کارکنان پایگاه هوایی بیشه کلا به سمت مردم اقدامی خودسرانه بوده و باید برخورد قضایی جدی شود.
کد خبر: ۷۷۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 11 August 2019

 به گزارش خبرآنلاین، درگیری در اراضی نیروی هوایی بیشه کلا جنجال خبری روزگذشته تا امروز بود. در این درگیری همراه با تیراندازی، دو نفر کشته و چند نفر زخمی شدند. سردار ولی الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدنکنار در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با خبرآنلاین جزییاتی از این درگیری را روایت کرده و گفته است «افرادی که در داخل اردوگاه بودند یکباره به سمت کارگرانی که در سمتی دیگر ایستاده بودند شلیک کردند.» او معتقد است این اقدام خودسرانه بوده و باید قوه قضاییه برخورد جدی و محکم با این اقدام نابخردانه داشته باشد.

در ادامه گفتگوی خبرآنلاین با نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر را بخوانید؛

*******

اقای نانواکناری! روز گذشته درگیری بین مردم و نیروهای پایگاه هوایی بیشه کلا رخ داد، از یک سمت اتفاق افتاده و اراضی دولتی غصب شده است؛ از سمت دیگر تیراندازی مستقیم به مردم صورت گرفته است. چرا اصلا چنین قصوری صورت گرفته؟ماجرا از چه قرار بوده است؟

بین مردم و اردوگاه نیرو هوایی بیشه کلا یک اختلاف اراضی وجود داشت. این پایگاه، یک اردوگاه تفریحی در آن منطقه است. حکم قضایی هم به نفع مردم صادر شد تا زمین ها را پس بگیرند . حکم از طرف قوه قضاییه برای اجرا رفته بود اما افرادی که داخل اردوگاه ممانعت می کنند. این موضوع صورت جلسه می شود. کارگرانی که این سمت اردوگاه مشغول به کار بودند وقتی دیدند نیروی انتظامی برای اجرای حکم آمده آنجا تجمع می کنند. تعداد کارگران هم در حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بوده است. یکباره از طرف اردوگاه به طرف مردم تیراندازی می شود و یک اقدام زشت و غیر منطقی را مرتکب می شوند. آدم های بدبخت بیچاره و کارگرانی بودند که در محوطه محل ساخت و ساز شهرکی که آنجا بود مشغول به کار بودند.

من یک صحنه ای را دیدم که یک نفر دست به کمر در کناری ایستاده و در حال تماشا بود و یکدفعه تیر به سرش می خورد. یک درگیری به این شکل بوده است. شورای تامین استان و شهرستان ورود کردند، اقدامات تامینی را انجام دادند. در این درگیری ۲ نفر کشته شدند، ۴ و ۵ نفری هم تیر خوردند، چند نفر هم با باتوم زخمی شدند که درحال حاضر بستری هستند.

خب حکم تیر را چه کسی صادر کرده بود؟ نیروها خودسر تیر اندازی کردند یا ...؟

کدام آدم عاقلی هست که حکم تیر بدهد؟، کسانی که این کار را کردند حتما یک اقدام خودسرانه انجام دادند. مگر می شود به سمت مردم تیراندازی کرد. زخمی و کشته شدن افراد خارج از محدوده اردوگاه بوده است. این ماجرا به هر شکلی قابل قبول نیست و غیرانسانی و محکوم است.چه دلیلی دارد چنین اقدام غیرمنطقی را در مورد مردم عادی انجام دهد.

برای برخورد با خاطیان چه اقدامی صورت گرفته است؟

خاطیان این موضوع که از عوامل اردوگاه بودند؛ دستگیر شده اند. پرونده در دست قوه قضاییه است و انتظار است که با آنها برخورد شود تا دیگر خودسرانه دست به اقدام چنین عمل نابخردانه و تحریک آمیز نزنند.

به نظر می رسد افراد فوت شده حتی از قشر پایین باشند، چه اقدامی برای دلجویی از خانواده این افراد صورت گرفته یا قرار است انجام شود؟

بله ادم های بیچاره ای بودند. آن ها کارگران روزمزدی بودند که در حال کارکردن بودند. استانداری فکری باید بکند ما هم به عنوان نماینده مردم برای عرض تسلیت به خدمت آنان می رویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار