ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شاخص وزارت علوم پزشکی برای احداث خانه‌های بهداشت روستایی، دسترسی مردم است.
کد خبر: ۷۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 10 August 2019

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به این موضوع که احداث خانه‌های بهداشت روستایی بر اساس شاخص‌های معینی است، اظهار کرد: دسترسی مردم مهمترین شاخص برای احداث این خانه‌های بهداشت است، در روستا‌هایی که به هم نزدیک هستند یک روستا به عنوان روستای اصلی تعیین و چند روستا نیز به عنوان روستای قمر شناخته می‌شود که روستای اصلی محل احداث و بهره برداری خانه بهداشت، فعالیت و جذب بهورز است.

شکیبا با بیان اینکه فعالیت بهورز فقط محدود به روستای اصلی نیست، گفت: بهورز روستا‌های قمر را نیز پوشش می‌دهد.

وی افزود: روستای اصلی بر اساس حرکت مردم انتخاب می‌شوند به این صورت که تیمی از وزارت خانه برای تعین روستا اصلی در محل مستقر و حرکت مردم را تحت نظر قرار داده و براساس اینکه کدام روستا بین مردم مرکزیت دارد و مردم برای همه امور به سمت آن روستا تمایل دارند روستای اصلی را انتخاب می‌کنند؛ سپس با تشکیل چارت تشکیلاتی، پیش نویس تهیه سپس این پیش نویس را مصوب و بعد اجرایی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان با تاکید بر این که مراکز بهداشتی روستایی روز به روز در حال توسع است خاطرنشان کرد: از دیگر شاخص‌های انتخاب روستای اصلی برای احداث خانه بهداشت، جمعیت، فاصله روستا با روستا‌های قمر و ارتباط آن‌ها با مرکز بهداشت درمانی روستایی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار