نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: عفت و حیا در اماکن تفریحی رعایت شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 09 August 2019
 
 
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه بااشاره به اهمیت رعایت عفت و حیا در جامعه باتاکید بر اینکه باید در محیطهای تفریحی نیز عفت و حیا رعایت شود افزود: برخی در سواحل دریاچه ارومیه شئونات اسلامی و عفت را رعایت نمیکنند لذا لازم است و مسئولان با افرادی که حریم ها را می شکنند برخورد کنند.
 
امام جمعه ارومیه بااشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ به فرمان امام خمینی (ره) تصریح کرد: این نهاد انقلابی یک نهاد بااهمیتی است که تاکنون در حوزه های مختلف به دستاوردهای عظیمی در راستای توسعه کشور دست یافته است.
 
وی بااشاره به سالروز شهادت محمود صارمی در افعانستان و روز خبرنگار ضمن تبریک این روز مقوله خبر و خبرنگاری را بسیار بااهمیت توصیف کرد و افزود: خبر و خبررسانی رکن و رکین جامعه بوده و چنانچه خبرنگار و رسانه متعهد و اخلاق مدارانه واقعیات را درست منعکس کنند جامعه به امنیت می رسد.
 
حجت الاسلام قریشی بااشاره به ضرورت امید افرینی در جامعه اطهار کرد: انتشار اخبار توام با تعهد و امید بخش جامعه را از تشویش دور کرده و سبب رشد جامعه می شود.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی باتاکید براینکه مسئولان باید مشکلات این قشر را حل کنند ادامه داد: خبرنگاران خدمت بزرگی به جامعه میکنند و باقلم خود میتوانند جلوی فساد و ظلم را گرفته و به عنوان واسط بین مسئولان و مردم مشکلات موجود را حل کنند.
 
وی بااشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی به ضرورت دقت در انتخاب افراد برای کرسی نمایندگی مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس به عنوان منتخبین مردم باید از حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب پاسداری کند و فردی متقی و امانت دار باشند.
 
امام جمعه ارومیه بابیان اینکه نمایندگان  باید به استقلال و اعتلای کشور اعتقاد داشته و پایبند باشد افزود: باید امنیت ملی و هویت اسلامی برای نمایندگان در مقابل هویت قومی مهمتر و اولی تر باشد.
 
وی بااشاره به اهمیت دعای عرفه و سفارشات ائمه بر تلاوت این دعا گفت:  
ادعیه های متعددی در دین اسلام وجود دارد که لازم است همگان با این ادعیه آشنا شویم.
 
 دعای عرفه روز یکشنبه ازساعت ۱۷ در مصلی امام خمینی ارومیه تلاوت و نماز عید قربان روز دوشنبه ساعت ۷:۳۰ در این‌ مصلی به امامت حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اقامه می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار