معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: خبرنگاران باید حقایق را منعکس و در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 09 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی فضائلی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه استان کرمانشاه برگزار شد گفت: کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد و این نشان دهنده ریشه دار بودن حوزه رسانه و مطبوعات در این منطقه است.

وی افزود: روز خبرنگار به واسطه شهادت محمود صارمی که یک خبرنگار بود نامگذاری شده و جفاست که مناسبت‌های این چنینی را با لوح و هدیه نگه بداریم و به مقام شهید و وظیفه اصلی خبرنگار توجه نکنیم.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در ادامه بیان داشت: تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که مهمترین آن‌ها توجه به اولویت‌ها در تمام مسائل اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... است و تشخیص اولویت‌ها تکلیف ما را مشخص می‌کند.

فضائلی خاطرنشان کرد: تیتر یک هر رسانه مهمترین نکته‌ای است که یک رسانه به مخاطب نشان می‌دهد و اگر یک مسئله حاشیه‌ای باشد مخاطب را به انحراف می‌کشاند و همین مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی در ادامه گفت: تا چهار دهه قبل کل نظام سیاسی جهان به دو بلوک تقسیم شده بود و امروز این معادلات به هم ریخته است، اگر کل دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه نظامی و دفاعی انجام داده‌اند آمریکا به تنهایی به همین میزان سرمایه‌گذاری کرده است و هنوز قوی‌ترین رسانه‌های دنیا را در اختیار دارد و پر نفوذ‌ترین به لحاظ سیاسی است، اما اتفاقی رخ داد که کشوری با چنین ویژگی‌هایی تبدیل شده به کشوری که اراده اش راهگشا نیست.

ایشان تصریح کرد: آنچه در عراق موجب نفوذ معنوی ایران شده این است که رهبر انقلاب در دیدار با سران این کشور فرمودند: ما عراق سربلند و قدرتمند را می‌خواهیم و تفاوت ما با آمریکا همین است که آن‌ها به هرجا ورود می‌کنند برای مردم آنجا تحقیر و چپاول آن‌ها را دنبال می‌کند.

فضائلی افزود: آمریکایی‌ها فاکتور‌های قدرت و ابزار‌های اعمال آن را در اختیار دارند، اما در کانون آن حکمتی وجود ندارد، آن‌ها حقیقت هستی را کشف نکرده اند و دستگاه‌های محاسباتی آن‌ها این را محاسبه نکرده است، اینکه موشک‌های محدود ما آن‌ها را مرعوب کرده مصداق این است که خیر کثیر در قدرت کم و با حکمت است و صاحبان خرد این معادله را می‌فهمند.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در پایان بیان کرد: هر ملتی با چهار ویژگی مردم بزرگ، آرمان‌های بزرگ، دشمن بزرگ و رهبری بزرگ می‌تواند قله‌های پیشرفت را فتح کند که این چهار فاکتور در جمهوری اسلامی در حد اعلی وجود دارد، خبرنگار باید این حقایق را منعکس کند و آن‌ها را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار تابناک، در پایان این مراسم، از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان عرصه رسانه و خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار