خلیل حیدری در در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: بدلیل تخصص ارز فقط به تولیدکنندگان و محدودیت برخی کالاها، صادرات از مرز‌های استان با کاهش مواجه شده است.
کد خبر: ۷۶۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 07 August 2019

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: در هفته گذشته نشستی در حوزه یکسان سازی اسناد گمرکی در خاک عراق داشتیم، همچنین پیگیر مشکلات دو مرز کردستان ایران با عراق بودیم که نتیجه خوب و سازنده‌ای داشت.

وی افزود: در ماه گذشته نسبت به سال گذشته با کاهش صادرات روبرو بوده ایم که از علت‌های آن میتوان به محدودیت صادرات برخی از کالا‌ها از قبیل: فلزات و صنایع فلزی اشاره کرد، در سال‌های گذشته این ممنوعیت و محدودیت وجود نداشت و هر کسی می‌توانست کالا صادر کند، اما اکنون فقط تولیدکنندگان و یا نمایندگان رسمی آنان مجاز به صادرات هستند که علت این اقدام تضمینی جهت بازگشت ارز به کشور است و در بحث واردات نیز نسبت به سال‌های گذشته عملکردمان خوب بوده است، اما حجم بار نسبت به کل کشور پایین است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: بیشتر کالا‌ها از جنوب وارد کشور می‌شود، اما اکنون یک سری تسهیلات برای تولید کنندگان کرمانشاهی قائل شده ایم و به آن‌ها نهایت کمک را می‌کنیم، بخصوص اگر مواد اولیه شان از عراق وارد شود، بخشی از جاده سومار ترمیم شده است، اما اگر اعتبار بیشتری در خصوص جاده سومار تخصیص شود و بودجه‌ای در اختیار استان قرار دهند، پروژه سرعت خواهد گرفت و در بحث ساماندهی بازارچه نیز تا زمانی که مرز سومار رسمی نشود متوجه سازمان راهداری نخواهد بود.

ایشان درخصوص بازگشایی مرز خسروی نیز گفت:: در بخش صادرات و واردات مرز خسروی فعال است، اما اگر بازگشایی مرز صورت بگیرد، بخش مسافرین فعال خواهد شد و آمادگی کامل را داریم.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: مرز خسروی به لحاظ اینکه محل مناقصه کردی و عربی است یک سهمیه کم برای واردات دارد که به امید خدا و با همت مسؤلین استان ما به عنوان گمرک آمادگی کامل را در بخش مسافری داریم چراکه در این حوزه ما مسؤل کالا‌های همراه مسافر هستیم و چهار دستگاه اسکنر در مرز خسروی طی دو سال گذشته خریداری و نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار