مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تحولات امروزه زندگی بشر، تمامی زوایای اخلاقی و روانی را تحت الشعاع قرار داده و یکی از این تحولات فضای مجازی است .
کد خبر: ۷۶۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 03 August 2019

تحولات فضای مجازی رنگ و بوی فعالیت‌های روز مره را تغییر داده است

به گزارش خبرنگار تابناک؛ حسن عزیزی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه مادران و زنان خانه دار عنوان کرد: تحولات امروزه زندگی بشر، تمامی زوایای اخلاقی و روانی را تحت الشعاع قرار داده و یکی از این تحولات فضای مجازی است که رنگ و بوی فعالیت‌های روز مره و حتی وقوع جرائم را نیز تغییر داده است.

 

وی ادامه داد: ارتقا سواد رسانه‌ای در اولویت آموزش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگرفته و فراتر از برنامه‌های ابلاغی به سراغ والدین و نوجوانان رفته و با همکاری پلیس فتا ضمن بالا بردن کیفیت دوره‌های آموزشی انگیزه حضور در کلاس‌ها را افزایش داده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: پیشگیری از جرائم به عنوان اصل مهمی به شمار می‌رود که با آموزش و آگاه سازی از افزایش وقوع جرایم می‌توان جلوگیری نمود.

وی ضمن اشاره به اینکه اکثریت کاربران فضای مجازی را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و خانواده نقش اصلی در کنترل و نظارت برکاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، ادامه داد: با برگزاری این دوره از کلاس‌ها خصوصاً برای بانوان و مادران سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها ارتقا یافته و آگاهی بیشتر والدین مسلماً تاثیر بسزایی در نحوه کنترل، نظارت بر فرزندان خواهد داشت.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کرمانشاه در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی ویژه نوجوانان نیز عنوان نمود: تلاش خواهیم کرد از فرصت به دست آمده در فصل تابستان برای آگاهی بخشیدن به نوجوانان درخصوص آسیب‌ها و تهدید‌های شبکه‌های اجتماعی بهره کامل را ببریم و قطعاً از ادامه این کارگاه‌ها با توجه به استقبال خانواده ها  حمایت خواهیم کرد.

امین اله سلیمانی معاونت اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در خصوص اهداف برگزاری این دوره از آموزش‌ها عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت روان و جسم نوجوانان و ارتقا سطح دانش و آگاهی آنان با همکاری پلیس فتا اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از تهدید‌های فضای مجازی ویژه نوجوانان نمودیم که ان شاالله بتوانیم با گسترش این کلاس ها، آگاهی بیشتری به فرزندانمان بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی و ارتقا سطح آگاهی گام بسیار موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد که این امر را از خانواده‌ها و والدین شروع کردیم.

 وی گفت: در سال جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با رویکردی جدید و نگاهی آموزشی با جامعه هدف با توجه به مأموریت‌های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه جوانان با انعقاد تفاهم نامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای با معاونت اجتماعی ناجا، پلیس فتا، آموزش و پرورش و مراکز تأیید شده مددکاری، نسبت به ارتقا سطح اگاهی جامعه هدف اقدام به برگزاری دوره اای اموزشی نموده است.

اداره کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دوره آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه مادران و زنان خانه دار با همکاری پلیس فتای نیروی انتظامی استان در مجموعه ورزشی کارگری کرمانشاه طی روز‌های گذشته برگزار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار