مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت: پارک ویژه بانوان در شهرهای استان و مناطق ۸ گانه شهر کرمانشاه ایجاد می شود.
کد خبر: ۷۶۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 27 July 2019

 
راه اندازی پارک بانوان در مناطق هشت گانه شهر کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک، در جلسه ای که با حضور مدیران و مسئولین مربوطه در استانداری تشکیل شد، دکتر شهرام کهریزی مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری با تأکید بر اهمیت و جایگاه زنان در بنیان و تحکیم خانواده ها گفت: با هدف ارتقای نشاط جامعه بانوان، توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌ های ورزشی در حوزه بانوان، آموزش‌ های لازم در خصوص تحرك بدنی، تأمین فضاهای ورزشی و پارك‌ ها، حفظ سلامت جسمی و روانی زنان و خانواده بصورت مستمر پیگیری خواهد شد. 

 

دکتر کهریزی با بیان اینکه ایجاد مکان‌های با نشاط، مناسب و امن برای استفاده بانوان یک ضرورت است، اظهار داشت: در سطح کلیه شهر‌های استان و در تمامی مناطق هشت گانه کلانشهر کرمانشاه حداقل باید یک پارک ویژه بانوان جانمایی و احداث شود.

وی بیان کرد: همه شهرداران باید در طرح‌های تفصیلی خود جانمایی پارک بانوان را ببینند و همچنین اتاق کودک و مادر در پارک‌ها ایجاد و تجهیز شوند و شهرداری ها مكلف به مكان یابی و معرفی محل های مناسب برای احداث پارك بانوان هستند.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینكه این موضوع جز اولویت های كاری برای شهرداری ها می باشد ، اظهار داشت: شهرداری ها از تجربیات كارشناسان و همچنین استان هایی كه در زمینه ایجاد پارك بانوان موفق عمل كرده اند می توانند در راه اندازی این پارك ها استفاده كنند.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه کوثر در فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه بایستی توسط اداره کل ورزش و جوانان با دستگاههای ورزشی استاندارد تجهیز شده و بعنوان یکی از مجتمع های فرهنگی - ورزشی بصورت کاملاً اختصاصی در اختیار بانوان قرار گیرد.

دکتر کهریزی افزود: مقرر گردید در حداقل زمان ممکن قسمتی از یکی از بوستان‌های شهر کرمانشاه محصور و تجهیز شود و در آینده نیز حدود ۱۰ هکتار در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه برای این امر اختصاص یابد.

زهره رستمی، مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: احداث پارك بانوان در شهرهای استان با توجه به علاقه مندی بانوان استان در كنار ورزش های همگانی در ارتقای وضعیت سلامت آنها نقش موثری خواهد داشت. رستمی افزود: رکن جامعه، خانواده و رکن خانواده، زن می‌باشد که اگر زمینه نشاط زن که رکن اصلی و اساسی خانواده است فراهم گردد این نشاط و سرزندگی در تمام خانواده جریان پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار