علیرضا تخت شاهی در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مصرف آب در کرمانشاه ۵۲ درصد در مقایسه با میانگین مصرف فصل سرد، افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۶۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 27 July 2019

علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب در استان بودیم، به طوری که تاکنون شاهد این میزان افزایش مصرف روزانه آب نبوده ایم، این جهش مصرف، افزایش ۵۲ درصدی در فصل گرم در مقایسه با میانگین مصرف فصل سرد را نشان می‌دهد که فشار مضاعفی به شبکه توزیع، تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ شهر‌ها که درحال حاضر با تمام ظرفیت در حال تأمین آب شرب شهروندان در سطح استان هستند، وارد می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه افزود: مصرف آب توسط شهروندان کرمانشاهی درپی افزایش دمای هوا طی روز‌های پایانی نخستین ماه تابستان به افزایش ۲۲ درصدی نسبت به میانگین مصرف کل سال رسیده است.

وی با اشاره به این موضوع که میزان افزایش در ابتدای شروع فصل گرما ۱۷ درصد بوده است بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ و انتقال آب به مخازن و شبکه توزیع است و با وجود اینکه همه آب موجود به داخل شبکه پمپاژ می‌شود، در برخی محلات دچار افت فشار مقطعی در شبکه توزیع هستیم.

تخت شاهی همچنین از حجم بالای تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۲ آبفا خبرداد و اظهار داشت: تماس‌های زیادی در این مدت با سامانه ۱۲۲ برقرار شده که بیشتر در حوزه کسب اطلاع از افت فشار‌های ناشی از افزایش میزان مصرف اخیر بوده است. 

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه با بیان اینکه در مصرف آب باید صرفه جویی کرد گفت: برای مقابله با گرما، باید مصرف انرژی از جمله آب را مدیریت کرد و مصرف را از حد نگذرانیم، بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا تصور غلطی در جامعه مبنی بر رفع مشکل کم آبی ایجاد شود، همین مسئله در کنار افزایش دمای هوا و ماندگاری آن موجب شده است تا مصرف امسال آب استان کرمانشاه به شکل قابل توجهی افزایش یابد. 

وی با تأکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب علی‌رغم بارش‌های خوبی که داشتیم همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد، افزود: با توجه به شروع گرمای هوا و نیز احتمال طولانی‌تر بودن روز‌های گرم، مردم همچنان باید مدیریت مصرف آب را جدی گرفته و از مصرف بیش از نیاز خودداری کنند.

تخت شاهی ادامه داد: در چنین شرایطی، مشترکین محترم باید ضمن مدیریت مصرف و رعایت الگو‌های مصرف آب، به نحوی از آب موجود استفاده کنند که دیگر همشهریان که در محله‌هایی که با افت فشار آب مواجه هستند نیز از این موهبت الهی بهره‌مند باشند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه سازگاری با کم‌آبی و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن از آب را باید نیاز مهم امروز استان دانست، تصریح کرد: بیش از هر موضوع دیگری نیاز به آموزش در این زمینه داریم تا ضمن یادآوری چالش کمبود آب، روش‌های درست استفاده کردن از این مایع حیاتی را به مردم آموزش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار