معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشارکت و افزایش نشاط اجتماعی محور کار در حوزه آسیب های اجتماعی است تاکید کرد: سازمانهای مردم نهاد بهترین جایگاه برای مشارکت اجتماعی هستند که باید بر تقویت و گسترش آنها اهتمام داشت.
کد خبر: ۷۶۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 27 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمد ابراهیم الهی تبار صبح امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: لازم است که نگاه مدیران و دستگاهها به سازمان های مردم نهاد حامیانه باشد و نباید به عنوان رقیب پنداشته شوند.

وی بیان کرد: در سالروز عملیات مرصاد دلاورمردی های تمام کسانی که جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و از این مرز و بوم دفاع کردند را ارج می نهیم شرایط این عملیات بی شباهت به شرایط امروز کشور نیست، در این عملیات دشمن احساس می کرد که مردم و نظام اسلامی از روی عجز و ناتوانی وارد مذاکرات آتش بس و قطعنامه 598 شده از این رو از جبهه جنوب و غرب وارد کشور شد اما با میدان آمدن مردم نیروهای بعثی به پشت مرزها رانده شدند و در غرب کشور نیز عملیات مرصاد دشمن را ناکام گذاشت.

الهی تبار ادامه داد: پس از توافق برجام نیز دشمن احساس کرد که می تواند یکسری حرکت هایی را آغاز کند و نمیدانست که هرگاه مردم ایران مورد تهدیدقرار بگیرند مسنجم تر عمل خواهند کرد، امروز دشمن هر تحریمی را که خواسته علیه ملت ایران بکار بسته ولی جانانه مقاومت کرده ایم و با وجود این تحریم ها همچنان در منطقه نقش آفرین هستیم، از این رو از تنگنای کنونی نیز به مانند عملیات مرصاد عبور خواهیم کرد و دشمن را ناامید می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مسائل اجتماعی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم از بین برود. مساله مربوط به تغییررفتارهاست و این مهم نیز تنها با برخوردهای ضربتی چاره نمی شود، مشارکت و نشاط اجتماعی محور کار است و حضور همه اقشار را می طلبد چرا که کسی نمیتواند خود را از گزند آسیب های اجتماعی مصون بداند.

به گفته این مقام مسئول ، مهمترین تاکید در حوزه آسیب های اجتماعی توانمندسازی خانواده هاست در عرصه جامعه نیز این خواص و بزرگان هستند که می توانند اثرگذار باشند.

ایشان در ادامه گفت: برخورد عالمانه با مسائل اجتماعی یک ضرورت است، امروز این نگاه در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری مسائل اجتماعی حاکم شده و عنایت ویژه رهبری، نگاه برنامه ششم و اهتمام دولت به ساختار حوزه اجتماعی وجود دارد.

وی بیان کرد : در 2 سال گذشته در جمع آوری معتادان متجاهر مشکلی وجود نداشته و در محلات آلوده نیز سازمانها و نهادهای مختلفی حضور یافته اند که از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد هم استفاده شده است.

الهی تبار افزود: در حوزه طلاق شاهد توقف و کاهش نرخ آن در استان بوده ایم و کانون های بحرانی نیز پس از شناسایی، اعتبار و برنامه خاصی دریافت کرده اند در این مدت ساماندهی و مهندسی مطلوبی در حوزه اولویت های آسیب های اجتماعی در استان شکل گرفت که عامل اصلی این مهندسی توانمند شدن خانواده ها و صیانت از خانواده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار