در سه شنبه‌های بی تعارف تابناک صورت گرفت:
دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با شرکت در سه شنبه‌های بی تعارف با مسئولین، پاسخگوی سوالات مردمی بود.
کد خبر: ۷۶۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 25 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، سه شنبه‌های بی تعارف با مسئولین، برنامه‌ای است که خبرگزاری تابناک جهت پاسخگویی مدیران به سوالات و مطالبات مردمی و در جهت انتقال مشکلات تشکیل شده است که در چهارمین هفته از این برنامه، دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه پاسخگوی سوالات مردم عزیز کرمانشاه بود که در ادامه میخوانیم و لازم بذکر است این سوالات و مشکلات از سوی مردم به واحد صدای شهروندان تابناک کرمانشاه ارسال شده و تابناک جهت حل مشکلات شهروندان بعنوان یک پل ارتباطی میان مردم و مسولین اقدام به برگزاری این طرح نموده است.


سوال: جهت برندسازی صنایع دستی چه اقداماتی صورت گرفته است؟


پاسخ: ما از طریق برندسازی کردن صنایع دستی باید بفروش برسیم، لذا ابتدا از طریق اداره کل استاندارد باید استاندار سازی کنیم و اکنون بعنوان استان پیشرو، برای صنایع دستی استاندار کالا می‌گیریم، سپس ثبت ملی صنایع دستی و بعد برند سازی شامل تبلیغات را در دستور کار داریم بعنوان مثال در برند سازی گلیم هرسین باید خیابانی را بنام گلیم هرسین ثبت کنیم، نشان جغرافیایی برای آن صنایع ثبت کنیم و...


سوال: جهت حمایت از صنعتگران در حوزه صنایع دستی چه برنامه‌های در دست اقدام است؟


پاسخ: ما زنجیره‌های تولیدی را باید در استان ایجاد کنیم که این خود باعث حمایت تخصصی برای صنعتگران می‌شود بعنوان مثال برای گلیم، نیاز به پشم، رنگ رزی و کارگاه داریم و باید این‌ها را مهیا کنیم، موضوع دیگر صنایعی که درحال انقراض هستند را باید مجددأ احیا کرد و برای آنان ثبت ملی گرفت که امسال در هشت رشته انجام خواهد شد، در بحث برند سازی و ثبت ملی نیز درحال فعالیت هستیم که این خود کمک شایانی به صنعتگران در خواهد کرد، اقدامات دیگری از جمله احداث بازارچه‌های صنایع دستی است که بخشی از آن جز اعتبارات سال ۹۷ بوده که می‌توان به شهرستان‌های روانسر، اسلام آباد غرب، صحنه و... اشاره کرد و در سال ۹۸ نیز ۳ پروژه برای بازارچه‌های دستی پاوه، کرمانشاه و دالاهو پیش بینی کرده ایم که ۱۲۵۰ هزار شغل از طریق وام مشاغل خانگی و وام روستایی در سال گذشته شغل ایجاد شد و امسال نیز مجدداً دنبال اشتغالزای خواهیم بود، ۹۵۰ نفر بیمه شده اند و انجمن صادرکنندگان صنایع دستی نیز با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل گردیده.


سوال: برنامه میراث فرهنگی برای توریست درمانی چیست؟


پاسخ: برای این موضوع باید هدایت توریست و تقویت زیرساخت‌های استان را در ابتدا عملیاتی کنیم، و دیگر اینکه به یک هماهنگی بین بخش‌های مختلف اداری در استان احتیاج است که ان شالله در جلسه هفته آینده در استان از طریق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت صورت گرفته و چهارچوبی ابلاغ شده است مطرح می‌شود، سه پروژه مهم در این زمینه داریم که با افتتاح می‌توان گفت در بحث توریسم درمانی در کشور مطرح خواهیم شد.


سوال: برای تردد معلولان و افراد ناتوان در سرویس‌های بهداشتی و اماکن گردشگری و همچنین بازدید آنان از این اماکن چه اقداماتی صورت گرفته است؟


پاسخ: این موضوع مهمی است که اشاره کردید، معلولان عزیز ما حق دارند همچون افراد عادی جامعه به بازدید اماکن تاریخی و گردشگری بروند و ما نیز باید شرایط لازم را برای آنان مهیا کنیم که ان شالله امسال اعتبارات لازم را برای این اقدام صورت می‌دهیم.


سوال: وضعیت ساماندهی خانه‌های مسافربکجا رسید؟


پاسخ: هدف ما گسترش خانه‌های مسافر نیست، اما به دلیل کمبود هتل و مسافرخانه که در استان وجود دارد، مجبور به استفاده از خانه مسافر هستیم، نظارت های مستمر با قراردادن تیم نظارتی قوی که از طریق میراث فرهنگی و اداره اماکن است صورت می‌گیرد، بسیتر روی این موضوع حساس هستیم و از مردم درخواست داریم که هنگام مراجعه به خانه های مسافر حتما مجوز آن مکان را ببینند و هرگونه تخلف را گزارش دهند ، با جدیت میگویم که رسیدگی و نظارت دقیقی انجام می‌شود و درصورت هرگونه تخلف شدیدترین برخورد صورت می گیرد.


سوال: برای معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری کرمانشاه در دیگر استان‌ها چه برنامه‌ای دارید؟


پاسخ: معرفی کرمانشاه در دیگر استان‌ها را در غالب کرمانشاه ۲۰۲۰ پیش خواهیم برد، ابتدای کار طراحی لوگو و سپس شورای اطلاع رسانی را خواهیم داشت، ایجاد اسپانسر تبلیغاتی جهت تبلیغات در پهنه ایران و بین المللی در کشور‌های هدف گردشگری نیز جزئ از برنامه است که اغلب تبلیغات ما در فضای مجازی و الکترونیک بوده، اما به روش‌های دیگر صورت خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار