امام جمعه کرمانشاه گفت: این پرچم و خدام منسوب به امام رضا (ع)، صاحب کرامت و احترام است.
کد خبر: ۷۶۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 23 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، آئین تجلیل و تقدیر از دست اندرکاران برنامه‌های دهه کرامت سال ۹۸ استان کرمانشاه، در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه آیت الله علما با اشاره به وجود با برکت امام رضا (ع) در ایران اظهار کرد: سالیانه سی میلیون زائر به مشهد رجوع می‌کنند، این جمعیت برای هیچ نیازی محتاج نمی‌مانند و این همان رفعت امام رئوف است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امام رضا (ع) دست رد به سینه کسی نمی‌زند، کسی را محروم نمی‌کند و این معنای رئوف بودن در حضرت جلوه کرده است.

ایشان با تاکید بر اینکه یکی از توفیقاتی که عالم اسلام دارد همین مناسبت‌های مذهبی است عنوان کرد: همین دهه کرامت برکت‌های فراوانی دارد، پرچم رضوی که به عنوان تبرک در این دهه همراه خادمان رضوی به شهر‌های ایران می‌آید در ذات با پارچه معمولی تفاوتی ندارد، اما همین که به امام رضا (ع) منصوب است صاحب احترام است مانند زمین مسجد که به موجب مسجد صاحب احترام است و این پرچم منتسب به حضرت رضا (ع)، صاحب کرامت و احترام است.

آیت الله علما ابراز داشت: همه کسانی که در برگزاری این جشن‌ها تلاش داشتند و یا در این جشن‌ها شرکت کردند و سبب رونق این مجالس شدند قابل تقدیر هستند و چقدر خوب است که عمر انسان صرف خدمت در چنین راه‌هایی شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اقتدار نیرو‌های مسلح ایران در خلیج فارس عنوان کردند: از طبیعت انقلاب این است که همه باید خدمتگذار باشیم و امروز ما اقتدار لازم را در دنیا داریم، در نشستی در تهران پس از دیدار با مقام معظم رهبری، دیداری با سردار سلامی داشتیم در این دیدار ائمه جمعه از سردار خواستند کار انگلستان را جبران کنند، سردار گفتند از روزی که این اتفاق افتاده ناوچه‌های انگلیس روی خلیج نیامده و ائمه جمعه گفتند حالا که آن‌ها نمی‌آیند شما به سراغ شان بروید و این نشانه صلابت جمهوری اسلامی است.

در ادامه این جلسه سید جعفر امامیان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه برنامه‌های اجرا شده در این دهه را تشریح کرد.

امامیان با اشاره به تشکیل شورای اداری در شهرستان‌ها برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها گفت: سیاست و اولویت ما در برگزاری این جشن‌ها ساختن یک دهه شاد برای مردم استان بود که از مهمترین این جشن‌ها می‌توان به بازسازی صحن انقلاب حرم مطهر رضوی در پارک شرقی با همکاری شهرداری کرمانشاه و سپاه ناحیه کرمانشاه که به مدت یازده شب از شب ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برگزار شد اشاره کرد و همچنین جشن با اجازه امام رضا (ع) بله که جشن عقد ۴۸ زوج با کمک خیرین برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در کرمانشاه افزود: در این دهه ایستگاه‌های صلواتی در سراسر شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها برپا و مهمترین حرکت در گستره استانی حضور سه گروه از خدام حرم رضوی با همراهی پرچم آستان قدس بالغ بر ۳۰۰ برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده گفت: حضور خدام همراه با پرچم آستان قدس در مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق اورامانات که با استقبال ویژه مردم همراه بود؛ همچنین برنامه پیاده روی خانوادگی با همت سازمان ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این دهه بود.

امامیان با بیان اینکه برای چشاندن لذت این شادی‌ها زیر دهان محرومین سفره اطعام رضوی برای اولین بار در کرمانشاه برپا شد، عنوان کرد: مهمان سرای حضرت را در کرمانشاه با کمک سپاه پاسداران در سالن امام رضا (ع) مجتمع بعثت شبیه سازی و همچنین ۳۰۰۰ غذا در بین محله‌های محروم توزیع کردیم.

ایشان در پایان افزود: در کرمانشاه ۳۰۰۰ خادمیار حضور دارند که باید بستر خدمت را برایشان فراهم کنیم و از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم.

در خاتمه این جلسه جعفر همتی بازرس ویژه استانداری و نماینده ویژه استاندار در جشن‌های ویژه دهه کرامت با تشکر از نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه برای برگزاری جشن‌های این دهه افزود: این هماهنگی در استان برای برگزاری این جشن‌ها بین دستگاه‌های اجرایی بی نظیر است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه تاکید دارند که سال آینده این جشن‌ها در سراسر استان برگزار شود، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید در سال آینده برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت تلاش خود را بیشتر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار