مدیر کل بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت: گردشگری دفاع مقدس سبب گسترش، رشد و تعالی کرمانشاه می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 21 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سردار مرادعلی محمدی صبح امروز در جلسه هم اندیشی، هماهنگی، تعامل و ظرفیت‌های استانی برای حضور کاروان‌های راهیان نور و همچنین استقرار جهاد رسانه‌ای راهیان نور کشور در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و در جمع خبرنگاران گفت: کرمانشاه استانی است که نقش موثر و تأثیر گذاری در دفاع مقدس داشته و بعنوان دومین استان جنگی کشور و با توجه به بکر بودن و وجود آثار زمان جنگ، دارای فضا و موقعیت مناسبی است تا حرکت عظیم و فرهنگی راهیان نور گسترش داده شود.


وی افزود: با توجه به زیر ساخت‌هایی که در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه مصوب گردیده و دستوراتی که به ما ابلاغ شده است، ده نقطه یادمانی دیگر باید احیا شود و اکنون آنچه که برای گردشگری دفاع مقدس پیش بینی شده بود تحقق یافته، کار عملیاتی یادمان شهید بهشتی نیز به تازگی در قصرشیرین آغاز و آخرین یادمان در منطقه شیخ صله در حال ساخت بوده که این فرصتی برای گسترش راهیان نور است.


مدیر کل بنیاد حفظ آثار در ادامه بیان کرد: روز گذشته، روز ثبت معنوی راهیان نور بود و ما برای معرفی جنگ در کرمانشاه، نیازمند معرفی مصادیق جنگ هستیم؛ باید نقش امام خمینی (ره) و رهبری را در جنگ برای نسل جوان تفهیم کنیم و وجب به وجب کرمانشاه که قدمگاه شهداست را به جوانان در مبحث فضای مجازی و در قالب مطالب و نکته‌های کوتاه معرفی کنیم.


محمدی با اشاره به اینکه عناصر مؤثر در جنگ باید معرفی شوند اظهار داشت: فرماندهان شاخص مانند شهید جعفری، شهید ادبیان، شهدای جهاد سازندگی، تشکل‌های مردمی، بسیج، عشایر و... را باید معرفی کنیم.


وی با بیان اینکه جنگ در کرمانشاه از اسفند ۵۸ شروع شد افزود: نیرو‌های نظامی از کرمانشاه به سمت سنندج، مهاباد، مریوان و پاوه برای مقابله با کومله اعزام می‌شدند.


سردار محمدی در پایان عنوان کرد: یکی از مهمترین راه‌های معرفی این مصادیق راهیان نور است که می‌تواند به عنوان گردشگری معنوی، تعالی بخش کرمانشاه باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار