وحید الهی در گفتگو با تابناک :
رئیس اداره عشایری شهرستان گیلانغرب گفت: سالیانه بیش از ۴ هزار تن محصولات دامی در این شهرستان از سوی عشایر تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 21 July 2019

وحید الهی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: در شهرستان گیلانغرب، ۱۴۴۸ خانوار عشایر با جمعیت ۸۲۲۰ نفر زندگی می‌کنند که سالیانه ۴ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت قرمز، شیر، پشم، کرک و مو تولید می‌کنند و ۲۷۰ هزار رأس دام سبک نیز در اختیار دارند.

وی افزود: عشایر مردمانی ساده دل و با صفا هستند که با تولیدات خود نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و از جمله اقداماتی که از سوی اداره عشایری در راستای تقویت زندگی عشایری انجام می‌شود آبرسانی به صورت سیار درب سیاه چادر‌های این عزیزان است.

الهی اظهار داشت: در راستای رونق تولید در زندگی عشایری، تسهیلاتی در دو بخش جبران خسارت که مبلغ آن ۱۰ میلیون تومان است به صورت بازپرداخت ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در سال گذشته تا کنون ۲۷۰ خانوار عشایری از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بهره‌مند شده اند.

رئیس اداره عشایری شهرستان گیلانغرب در پایان تصریح کرد: خدمات دیگری که صورت می‌گیرد، تیغه زنی و مرمت راههاست که به صورت فصلی انجام می‌شود و امسال نیز از محل اعتبارات زلزله، حدود ۶۰۰ میلیون تومان جهت ساخت ابنیه فنی در مسیر راه‌های عشایری اختصاص داده شده که بصورت تیغه زنی و مرمت به پیمانکار واگذار و هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار