مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۵۹۰ خانه از بین خانه‌های تخریب شده در زلزله آبان ماه سال ۹۶ مربوط به مددجویان بهزیستی بود و امروز جشن دو هزار مین مسکن را که تحویل به روستاییان است، می گیریم.
کد خبر: ۷۶۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 20 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه و آیین واگذاری دو هزارمین واحد روستایی به خانواده های زلزله زده که با حضور استاندار کرمانشاه ، معاون مشارکت های و امور مجلس سازمان بهزیستی ، دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی ، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و دیگر مسئولین در سرپل ذهاب درحال برگزاری است گفت: بیشترین آسیب را در این زلزله شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دیدند و خانه‌های زیادی تخریب شد.

ایشان در ادامه بیان کرد: ۲۵۹۰ خانه از بین خانه های تخریب شده مربوط به مددجویان بهزیستی بود و تخریب این خانه ها مسئولیت ما را خیلی زیاد کرد که از این تعداد  ۲۰۶۶ مورد مربوط به روستائیان عزیز در مناطق زلزله زده و تخریب شده ۵۲۴ مورد نیز مربوط به مناطق شهری بود.


رضوان مدنی ادامه داد:  به دلیل اینکه خانه های مددجویان ضعیف بود خیلی بیشتر تخریب شد و این افراد که آسیب های جسمی و روحی و روانی دیده بودند، خانه های خود را نیز از دست دادند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بازسازی و تکمیل ۲۰۱۸ مورد از مساکن زلزله‌زده مذکور تاکنون خبر داد و امروز جشن دو هزار مین مسکن را که تحویل به روستاییان است، می گیریم.

 رضوان مدنی گفت: بالای ۴۰۰ مورد مسکن مهر شهری نیز تکمیل شده و طبق تعهدی که ما کرده‌ایم تلاش می‌کنیم تا پایان شهریورماه کل مساکن مددجویان زلزله‌زده را تکمیل کرده و به آنها تحویل دهیم.

این مسئول بیشتر این واحدهای تخریب شده مددجویان را مربوط به روستای میانمیل سرپلذهاب دانست و گفت: با کمک استاندار و سایر دوستان ما موفق شدیم ۲۵۹ میلیارد ریال به این عزیزان کمک کنیم که هر خانواده ای ۱۰۰ میلیون ریال کمک شده است.

 رضوان مدنی از واریز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب مددجویانی که پدر و مادر خود را در زلزله از دست داده بودند خبر داد و اظهار داشت: اینها ۱۴ نفر بودند و نفری ۱۰۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار