معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرمانشاه یکی از عزیزترین پاره‌های پیکره فرهنگ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۷۶۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 16 July 2019

کرمانشاه پاره تن و غنی‌ترین منطقه فرهنگی ایران اسلامی است

 

 به گزارش خبرنگار تابناک، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، صبح امروز سه شنبه ۲۵ تیر، با حضور معاون وزیر ارشاد، طلاب، جامعه فرهنگی و مسئولین استانی در تالار وحدت برگزار شد.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به عملکرد چند سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان کرمانشاه یکی از غنی‌ترین مناطق فرهنگی جهان است که سده‌ها و هزاره‌های متمادی فرهنگ در آن پا گرفته، بالیده و از فرهنگ جهانی دریافت کرده و به آن افزوده است.

وی افزود: یکی از نماد‌ها و شاخصه‌های تمدن فرهنگی گفتگو و داد و ستد فرهنگی است؛ نمی‌توان فرهنگ بالنده داشت و فقط گمان کرد که باید تحکم و امر و نهی کرد.

فقهی زاده در ادامه بیان کرد: گفتگوی فرهنگی بین دو طرف زمانی صورت می‌گیرد، کسی چیزی را حق می‌داند و دیگری نمی‌داند، این تفاوت فرهنگی طبیعی است، در سایه اهالی فرهنگ و بر پایه‌های فرهنگی و دینی تمدن این سرزمین در این برهه تاریخی به بلوغ رسید که اگر در دهه‌های قبل کسی این تفاوت‌ها را مطرح می‌کرد، شاید عجیب بود.

این مسئول با عنوان اینکه فرهنگ با گونه‌های متنوع فکری، گرایش‌های مختلف عقیدتی و دشواری‌های اجرایی همراه است، گفت: من گمان می‌کنم اگر کسی جز بر مبنای برخورداری‌های فکری و فرهنگی در این عرصه بخواهد نقش آفرینی کند موفق نیست و کسی که تنوع فرهنگی را نچشیده باشد نمی‌تواند آن را بگستراند.

فقهی زاده اظهار داشت: در کنار دشواری‌های اجرایی و کمبود شدید اعتباری اگر نقصی دیده شد، دلیل بر عدم نظارت وزارت ارشاد نیست، در معاونت قرآن و عترت ۷۰ درصد اعتبارات در خارج از تهران هزینه می‌شود و این هوشیاری به وجود آمده که باید شهرستان‌ها تقویت شوند و به سابق برنگردیم.

معاون وزیر ارشاد اضافه کرد: در عرصه فرهنگ و تعاملات فرهنگی سیاه و سفید مطلق وجود ندارد، عمومآ همه چیز خاکستری است و اگر انتقادی نیز هست باید با دیدگاه خیرخواهانه مطرح شود و همدیگر را متقابلاً نصیحت کنیم تا اثر گذار باشد؛ ما اهالی فرهنگ باید به این روش خو کنیم.

فقهی زاده در پایان افزود: کرمانشاه یکی از عزیزترین پاره‌های پیکره ایران اسلامی است و ما باید به درخشش هویت و فرهنگی کشورمان در همه حوزه ها، سرمایه‌های پیشین فرهنگی را بشناسیم و این هویت‌های ارزنده را بیابیم و به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تابناک، در پایان این مراسم از حجت الاسلام رحیم جعفری تکریم و بهرام فاضلی زاد به سمت مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار