معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاهی ها باید خود را مهیای میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۲۰ کنند چراکه این فرصتی عظیم برای معرفی فرهنگ غنی کرمانشاه به گردشگران داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۷۶۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 13 July 2019

درآمدهای گردشگری مستقیما سر سفره‌های مردم می‌رودبه گزارش خبرنگار تابناک، مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه صبح شنبه ۲۲ تیرماه در نشست شورای برنامه ریزی استان که به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و آیت الله محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان برگزار شد؛ اظهار داشت: امروزه توریسم یک صنعت بسیار مهم و درآمدزا در دنیا است که خوشبختانه استان کرمانشاه نیز دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی در این صنعت برخوردار است.

وی بیان کرد: گردشگری یک صنعت بسیار زودبازده است که درآمدهای آن به شکل مستقیم سر سفره‌های مردم می‌رود و به معیشت مردم کمک می‌کند.

سالاری افزود: خوشبتانه طی سال‌های اخیر گروه‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری پای کار آمده‌اند و با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها می‌توان با شتاب بیشتری نرخ بیکاری را بهبود بخشید و به رونق اقتصادی استان کمک کرد.

وی در ادامه گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم مدیریت ارشد استان، خوشبتانه کرمانشاه میزبان رویداد بین اللملی ۲۰۲۰ خواهد بود.

به گفته این مسئول در طول برگزاری این رویداد بین‌المللی شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران به استان خواهیم بود که این افراد به حجم زیادی از کالا و خدمات استان نیازمند خواهند شد و رونق چشمگیری در این حوزه ایجاد خواهند کرد.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: لازمه بهره گیری مناسب از رویداد بین المللی ۲۰۲۰ فراهم شدن زیرساخت ها و بسترهای لازم است که در همین راستا بودجه ۹۸ با محوریت گردشگری و فراهم‌شدن زیرساخت‌های این حوزه هزینه می‌شود و در این زمینه روستاهای هدف گردشگری در اولویت هستند.

سالاری در پایان افزود: در سال های گذشته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعتبارات هماهنگ با برنامه های مصوب توزیع نمی شد و طبعا این منابع مالی در راستای توسعه استان اثرگذار نبود که خوشبختانه این سازمان اکنون دقیقا به سمت ایفای نقش اصلی خود یعنی مدیریت و برنامه‌ریزی برای توسعه استان گام بر می دارد و اعتبارات در پروژه های اولویت داری هزینه می شوند که در راستای توسعه استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار