سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت: در طول سه روز بیش از پنج هزار گردشگر داخلی و خارج از جشنواره گیلاس اشنویه بازدید کردند.
کد خبر: ۷۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 10 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  روناک تاسا  با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از جشنواره گیلاس اشنویه اظهار کرد: در این جشنواره بیش از پنج هزار گردشگر داخلی و خارجی از نزدیک نظاره‌گر برگزاری این جشنواره بودند.

وی با بیان اینکه در بین این گردشگران مسافرانی از کشورهای عراق، هلند و سوئد نیز حضور داشتند، افزود: این گردشگران در طول برگزاری جشنواره یعنی از تاریخ 12 تا 14 تیر ماه علاوه بر استفاده از برنامه‌های جشنواره از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی اشنویه نیز بازدید کردند.

 سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه خاطرنشان کرد: این اداره برای معرفی هر چه بهتر این شهرستان بسته سفر مربوط به جاذبه‌های گردشگری اشنویه را در این جشنواره تهیه کرده بود.

وی ادامه داد: در این بسته سفر بازدید از قلعه سنگان و موزه موقت مردم‌شناسی دایر در این قلعه، بازدید از ییلاقات برده‌میش در منطقه گلاز، بازدید از مناطق بومگردی بالاگیر و جنگل میرآباد در دستور کار قرار داشت.

تاسا تصریح کرد: برای حضور در جشنواره ملی گیلاس اشنویه 800 نفر از گردشگران نیز در قالب 11 تور گردشگری به این شهرستان سفر کرده بودند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که آشنایی با آداب و رسوم و غذاهای محلی هر منطقه‌ای مورد توجه گردشگران قرار دارد در این جشنواره برپایی غرفه‌های مختلف صنایع دستی، غذاهای محلی، زندگی عشایری و غذاهای محلی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود که با استقبال مسافران همراه شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه ضمن اشاره به ثبت 106 اثر تاریخی اشنویه در فهرست آثار ملی اظهار کرد: علاوه بر وجود این آثار، در سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره ملی گیلاس سعی شده است تا اشنویه با نام این محصول نیز در سطح کشور و حتی جهان معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار