مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: در هفته تامین اجتماعی امکان ارائه ۴۵ خدمت غیرحضوری به مردم فراهم شده که در برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال امکان ۶۰ خدمت غیرحضوری بدون اینکه شهروندان نیاز به مراجعه داشته باشند را در استان فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۶۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 10 July 2019

به گزارش خبرنگار  تابناک، حمید قاسمی امروز چهرشنبه (19 تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در این اداره کل برگزار شد، گفت: در حال حاضر این سازمان ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه مربوط به کارفرمایان در شرکت ها و کارگاه های تولیدی دارد که با توجه به رقم بالای مطالبات این سازمان امیدواریم این افراد هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی های خود به تامین اجتماعی اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۷۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که ۵۳ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان را شامل می شود .

مدیر کل تامین اجتماعی استان استان اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین اجتماعی بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور است ،در استان  ۱۸ شعبه ،7 کارگزاری ،۲۷واحد بیمه ای در ۱۷ شهرستان در حال ارایه خدمات به ۲۵۰ هزار بیمه شده اصلی، ۷۰ هزار مستمری بگیر و سه هزار و ۶۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان است.

وی تصریح کرد:هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال و ۱۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه نیمه فعال در استان زیرچتر حمایت بیمه و خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

به گفته این مسئول، اکنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی مستمری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در استان هستیم.
 
وی ابراز داشت: در سال گذشته  ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق توسط این سازمان پرداخت شده که نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۲۵ درصدی آن بودیم.

قاسمی گفت: تمامی خانم های خانه دار که بین ۱۸ تا ۵۰ سال دارند می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۱۸۰ هزار تومان ، خود را بیمه و از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

 مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در پایان ابراز داشت:در استان ۵۰۰ شعبه فعال و ۶۵۳ مرکز درمانی داریم که ۱۸ خدمت از جمله خدمات درمانی، دستمزد، ایام بارداری، هزینه سفر، اقامت بیمار و همراه، نقص عضو، کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری، پرداخت مستمری بازنشستگان، مستمری از کار افتادگی و بازماندگان، حق مسکن و… را به مردم ارائه میدهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار