مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای تمامی دانش آموزان ورودی به پایه هفتم درسطح استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 10 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم که ورودی پایه هفتم هستند، در تابستان سال جاری خبر داد.

 

دکتر مجید یزدان پناه گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه‌ی سال تحصیلی آتی، این طرح برای کلیه دانش آموزان پایه هفتم استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و لیست مراکز ارایه دهنده خدمات به دانش آموزان در قالب بخشنامه به مدارس ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: در این طرح حدود ۲۹ هزار دانش آموز ورودی به پایه هفتم متوسطه اول مورد معاینه و درمان قرار خواهند گرفت و مدیران مدارس موظف هستند ضمن هماهنگی با کارشناسان سلامت مناطق، به نحوه مقتضی به دانش آموزان و خانوادهایشان اطلاع رسانی نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در این طرح خدمات سلامت دهان و دندان شامل معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپومی و درمان پالپ زنده، جرمگیری و بروساژ است که به طور رایگان به دانش آموزان پایه ششم ارایه خواهد شد.

یزدان پناه گفت: دانش آموزان پایه ششم هنگام ثبت نام باید گواهی تایید شده دهان و دندان عاری از پوسیدگی را به مدرسه محل ثبت نام خود تحویل دهند و دانش آموزانی که پیش از این ثبت نام انجام داده اند موظف هستند تا پیش از شروع سال تحصیلی با مراجعه به مراکز درمانی معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مورد معاینه و درمان قرار گیرند.

وی در ادامه تاکید کردند که ارایه گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی یکی از شرایط الزامی هنگام ثبت نام دانش آموزان ورود به پایه هفتم می‌باشد.

یزدان پناه افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در این زمینه امیدواریم تا پیش از شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بتوانیم جشن دهان و دندان عاری از پوسیدگی را برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم برگزار نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار