استاندار کرمانشاه میزبانی جشنواره ملی پویا نمایی را فرصتی برای معرفی ظرفیت های منحصر به فرد استان دانست و تاکید کرد: از جشنواره ملی پویا نمایی انتظار تبلیغ و حمایت از معرفی کرمانشاه به دنیا را داریم.
کد خبر: ۷۶۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 09 July 2019

میزبانی از جشنواره پویا نمایی مقدمه جهانی شدن کرمانشاه است به گزارش خبرنگار تابناک ؛ هوشنگ بازوند در افتتاحیه دومین جشنواره ملی پویا نمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران که به میزبانی کرمانشاه برگزار میشود اظهار داشت: کرمانشاه در سال آتی با سربلندی میزبان بزرگ ترین رویداد اکوتوریسم در دنیا خواهد بود و جشنواره پویا نمایی می تواند مقدمات جهانی شدن کرمانشاه در رویداد گردشگری «۲۰۲۰» را فراهم کند.

 

استاندار کرمانشاه بیان کرد : کرمانشاه در دوسال اخیر بحران هایی را تجربه کرد که زلرله بزرگ و بیش از ۶ هزار و چهارصد پس لرزه را پشت سر گذاشت سیل فروردین ۹۸ نیز علیرغم ظرفیت بحران آفرینی، با مشارکت مردم استان کنترل شد.


وی افزود: مدیریت و مسئولان استان در کنار مردم فهیم و قدرشناس کرمانشاه اهتمام بر عملی ساختن تاکید رهبر معظم انقلاب در روزهای ابتدایی زلزله داشت ساخت بیش از ۹۳ هزار واحد مسکونی در کمتر از یک ونیم سال و تعداد ۱۷ هزار واحد اقتصادی و تجاری از جمله این فرصت سازی بود.


ایشان ادامه داد : در سیل سال ۹۸، کرمانشاه کمترین خسارت را تجربه کرد که أین نتیجه مدیریت مردم بود که صمیمانه از آنها تشکر می کنم.

 

به گفته مقام ارشد استان ، بهره مندی از بیشترین حمایت های مالی و بازسازی دولت از جمله مصادیق این فرصت سازی است که ۵ هزار میلیارد تومان صرف ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شد و این غیر از اهمال وامهای بانکی بوده است.


استاندار کرمانشاه گفت: در کنار پشتیبانی روسای قوا، نمایندگان مجلس و خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان صدا و سیما نیز با اقدامات ابتکاری و خلاقانه در زلزله و سیل ، پیش از مسئولان در صحنه ها حضور داشتند.


بازوند بیان کرد: کرمانشاه به تعبیر رهبری انقلاب ،سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است ، برای شناخت این زیبایی ها باید مصادیق تبیین شود ، کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است چون جنگ تحمیلی در این استان آغاز و خاتمه یافت ، در دوران هشت سال جنگ حماسه های ماندگار همچون مرصاد را خلق کرد و نزدیک به ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. پیر و جوان این دیار از دیرباز مرزبان بوده اند و این همان سینه ستبری است.


وی تصریح کرد: کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی است چون همه چیز را برای توسعه، پیشرفت و آبادانی به همراه دار ،. فرودگاه، راه آهن، ۱۶ سد مخزنی، ۶ بازارچه مرزی، ۲ منطقه ویژه اقتصادی و ۱۰۲۷ واحد صنعتی و صنایع بزرگ فولاد و پتروشیمی و خودروسازی، بهره مندی از ۷۰ درصد قیر طبیعی کشور از ظرفیت های کرمانشاه است.


استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: تنوع گونه های گیاهی، تنوع اقوام، طبیعت چهار فصل،۵۰ منطقه گردشگری ،۴ هزار و دویست اثر تاریخی ، دروازه عتبات عالیات و میزبانی از زوار کربلا از جمله زیبایی های استان کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار