استاندار کرمانشاه در نشست شورای معادن استان بر نقش آفرینی معادن در بهبود و توسعه اقتصاد استان از نیمه دوم سال ۹۸ تأکید کرد.
کد خبر: ۷۶۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 09 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز سه شنبه ۱۸ تیرماه در نشست شورای معادن استان ضمن اشاره به اینکه ما در سال ۹۷ نتوانستیم از ظرفیت معادن در بهبود اقتصاد استان کمک بگیریم اظهار داشت: یکی علت‌ها مطالعات و طرح پهنه بندی بود که وزارت صمت طراحی کرده و نقد‌هایی بر آن وارد است.

وی افزود: پهنه‌ها در هرسین، سنقر، اسلام آباد غرب و گیلان غرب تقریبا آماده است و فقط منتظر آزاد سازی هستیم که استانداری به طور ویژه پیگیر این موضوع است.

بازوند تصریح کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال ۹۸ شاهد ورود سرمایه گذاران به این عرصه و نقش آفرینی معادن، در اقتصاد استان باشیم، این مناطق در استان کرمانشاه بنا به دلایلی نسبت به استان‌های دیگر از قطار توسعه عقب است و سازمان توسعه گرایی مثل ایمیدرو می‌تواند این عقب ماندگی را تا حدودی جبران کند.

مقام ارشد استان در ادامه گفت: ما انتظار داریم که ایمیدرو در این طرح سرمایه گذاری کند و هم سرمایه گذارانی که به آن‌ها اعتماد دارد را ترغیب به سرمایه گذاری کند، جهت جذب سرمایه گذران در حوزه معدن می‌توان در پایتخت فراخوان داد، این ظرفیت و ثروت را به آن‌ها معرفی کنیم تا بتوانند سرمایه گذاری کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان ضمن اشاره به خام فروشی قیر در استان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این خام فروشی وارد نکردن بخش خصوصی و سرمایه گذار تخصصی در این کار است و ما باید در این زمینه به طور ویژه عمل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار