کیومرث اسدی در گفتگو با تابناک:
شهردار شهرستان هرسین گفت: احیای چهار محله فرسوده با برنامه ریزی فنی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 08 July 2019

چهار محله فرسوده هرسین احیا می‌شودبه گزارش خبرنگار تابناک، پس از پایان حضور خبرنگاران تابناک در مرکز شهر هرسین، مراکز درمانی، پارک‌ها و دیگر مراکز خدمت رسانی، جلسه پایانی جهت پیگیری مطالبات مردمی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری هرسین با حضور فرماندار و مسئولین این شهرستان برگزار شد.

کیومرث اسدی گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه‌های عمرانی پاسخگوی نیاز‌های مردم و شهر نیست و ما در تأمین اعتبار پارک شهر، بهبود معابر شهری و آسفالت سطح شهر دچار مشکل هستیم و اکنون نیازمند تأمین اعتبار از سوی استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های شهرداری از محل درآمد‌های شهرداری پرداخت می‌شود افزود: پروژه‌های خوبی در دست اقدام است، از جمله احداث کارخانه آسفالت و با توجه به اینکه یک چهارم بافت شهرستان فرسوده است اکنون بازسازی چهار محله فرسوده در دستور کار قرار گرفته.

اسدی همچنین اضافه کرد: نقشه شهر هرسین به علت وجود درختان کهنسال قابل تغییر نیست و بر اساس بازنگری طرح جامع شهر، امکان تعریض از محور خیابان‌های قدیمی وجود ندارد، لذا برای حل این مسئله باید خیابان‌ها و معبر‌های جدیدی ایجاد کنیم تا از حجم ترافیکی کاسته شود و در حال حاضر برای حل موقتی این مسئله در ایام تابستان، محوطه چند مدرسه در خیابان‌های پر تردد برای پارک خودرو‌ها در نظر گرفته شده است.

شهردار هرسین با تأکید بر کمبود فضا در خیابان‌ها و پیاده رو‌های این شهرستان عنوان کرد: دست فروشان فضا را برای عبور مرور مردم در برخی از مناطق دچار مشکل کرده اند و ما برای سامان دهی، دو نقطه از شهر را پیشنهاد داده ایم که به زودی دست فروشان در آن مستقر می‌شوند و به کمک اماکن و اصناف، نسبت به پلمپ چندین مورد از مشاغل مزاحم اقدام شده است.

اسدی در پایان با اشاره به این موضوع که احیا بافت فرسوده شهر بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست اظهار کرد: هزینه‌های ساخت و ساز در مناطق فرسوده رایگان است که این مشوق خوبی برای مردم این مناطق بوده، همچنین دولت نیز باید با مشوق‌هایی همچون پرداخت و افزایش وام، مردم را ترغیب به احیای این بافت‌های فرسوده کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار