دانشگاه صنعتی کرمانشاه در راستای توسعه تعاملات علمی بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری جامع با دانشگاه قفقاز ترکیه منعقد کرد.
کد خبر: ۷۶۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 08 July 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک؛ با هدف گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه قفقاز در کشور ترکیه نسبت به انعقاد تفاهم نامه‌ای درخصوص تبادل استاد و دانشجو و سایر جنبه‌های همکاری‌های علمی و بین المللی اقدام نموده و متن تفاهم نامه به امضاء روسای دو دانشگاه رسید.

از محور‌های مهم این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل استادان و محققان متخصص، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کارآفرینان در قالب پروژه‌های صنعتی مشترک اشاره کرد. برگزاری سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، وبینار‌ها و کنفرانس‌های علمی برای تحقق موضوعات مورد علاقه، از دیگر تفاهمات طرفین است.

 دانشگاه قفقاز که در کشور ترکیه مستقر می‌باشد در تیر ماه سال ۱۳۷۱ تاسیس و در آبان ماه همان سال با انتصاب ریاست شروع به کار نموده است. این دانشگاه فعالیت خود را با انتقال یک دانشکده از دانشگاه آتاتورک، با ۲۴۵ دانشجو و ۴۰ نفر هیات علمی آغاز نمود. اکنون این دانشگاه با داشتن بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو در حال پیشرفت سریع بوده و دارای شش دانشکده اصلی، سه مؤسسه، سه کالج جانبی، چهارکالج حرفه‌ای و چندین مرکز تحقیقاتی می‌باشد.

طرفین ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف علمی شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار