مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ارتباطی به ثبت جهانی اورامانات ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 07 July 2019

 آیا هیرکانی جایگزین اورامانات شده است؟به گزارش خبرگزاری تابناک، صبح دیروز خبری تحت عنوان جنگل هیرکانی ثبت جهانی شد بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت و این خبر برای مردم منطقه غرب کشور بخصوص مردم کرمانشاه این شبهه را ایجاد کرد که آیا هیرکانی جایگزین اورامانات شده است؟

اما ماجرا چیست؟

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:سال ۹۸ زمان معرفی پرونده اورامانات به یونسکو است و جنگل‌های هیرکانی سه سال پیش به یونسکو معرفی شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر پرونده‌ای که به یونسکو ارسال می‌شود، بعد از ارسال پرونده تیمی از نمایندگان یونسکو برای ارزیابی و بررسی به منطقه فرستاده می‌شود افزود: حدود ۳ سال این ارزیابی به طول می‌انجامد و سپس نتیجه ارزیابی‌ها در جلسه‌ای در سازمان یونسکو به رای گذاشته می‌شود و پس از آن ثبت می‌شود و پرونده جنگل‌های هیرکانی حدودا سه سال پیش به یونسکو ارسال شده و پس از بررسی‌ها امسال به ثبت رسیده و این موضوع هیچ گونه ارتباطی با پرونده ثبت جهانی اورامانات ندارد و کار تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات با قدرت پیش می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار