معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت:برای حل مشکلات گرانی قیمت مسکن باید نسخه محلی و مردمی تهیه گردد.
کد خبر: ۷۵۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 04 July 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک، مهرداد سالاری در همایش دفاتر بنگاه‌های معاملات ملکی شهر کرمانشاه که با پیشنهاد خبرگزاری تابناک و اقدام جهادی اتاق اصناف برگزار شد با اشاره به موضوع گرانی اجاره بها در کرمانشاه که در فصل جابجایی افراد تشدید شده گفت: این موضوع مستأجران را به عنوان مخاطبان اصلی به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: دو گروه شامل بنگاه‌های معاملات ملکی و همچنین سیاستگذاران و دستگاه‌های تسهیل گر نیز در زمینه امر اجاره بها دخیل هستند و اگر قرار است این معضل را کمرنگ کنیم باید همه این بخش‌ها پای کار بیایند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سیاست‌هایی در بعد ملی برای مدیریت اجاره بها در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها زمان‌بر است و ما برای حل این مشکل در استان راهکار‌های آنی نیاز داریم تا شاید بتوانیم این راهکار را به کل کشور نیز تسری دهیم.

سالاری تنها راهکار این موضوع را ایجاد یک پویش مردمی در داخل استان دانست و عنوان کرد: ما مشابه این پویش‌های مردمی را در زمینه‌های مختلف داشتیم و مردم این استان سابقه دینی و فرهنگی در این زمینه دارند که نمونه آن را در بحران‌های مانند سیل و زلزله دیدیم و اکنون زمان آن رسیده که مردم در این بحران اقتصادی نیز پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید با افرادی که در قیمت گذاری خارج از عرف مسکن اثرگذارند و خصوصا بنگاه‌های املاک متخلف که البته تعداد آن‌ها نیز بسیار کم است برخورد شود.

سالاری از پلمب بنگاه‌های متخلف خبر داد و گفت:این دفاتر مختلف با نصب پلاکارد به مردم معرفی می‌شوند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اکثر بنگاه‌های معاملات ملکی کرمانشاه افراد قانون مدار و باسابقه هستند، یادآور شد: بیشتر تخلفات یا در آژانس‌های املاک غیرمجاز و یا از سوی دلالان که برخی در برخی از بنگاه‌ها فعالیت می‌کنند رخ می‌دهد.

وی معتقد است اگر بنگاه‌های معاملات املاک اجاره بهای غیر منطقی را از صاحبان ملک نپذیرند آن‌ها نیز بعداز مدتی که ملک هایشان خالی ماند، از قیمت‌های غیرمتعارف کوتاه می‌آیند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار