مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ؛
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بر اساس آمار دریافتی از مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان از ۱۱.۷ درصد در سال ۹۶ به ۱۱.۲ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۵۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 01 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون تقریباً این روند کاهشی ادامه داشته و از ۱۲.۴ درصد در سال ۹۴ به ۱۱.۲ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است.

وی افزود: در مجموع طی چند سال اخیر اقدامات مختلفی از جمله پرداخت صددرصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر، تغییرات گسترده در راستای توسعه مرز مهران و منطقه ویژه آن، سامانه گرمسیری و شروع یا بهره برداری از پروژه‌های مختلف در حوزه اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی و گازی صورت گرفته که منجر به این تغییرات و کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

شیرخانی در خصوص وضعیت اشتغال شهرستان ایلام نسبت به سایر مناطق استان نیز گفت: با توجه به اینکه آمار منتشر شده به تفکیک شهرستان فقط در سرشماری‌ها منتشر شده لذا بر اساس گزارش دریافتی از سرشماری سال ۹۵، شهرستان ایلام با نرخ بیکاری ۱۳ درصد دارای رتبه پنجم نرخ بیکاری در میان شهرستان‌های استان است.

وی به اشتغال ایجاد شده در استان اشاره کرد و افزود: آمار ایجاد اشتغال تنها بر اساس تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دسترس است که از ابتدای شروع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا کنون ۱۷۶ میلیارد تومان بوده که منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار ۵۰۰۰ نفر شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار