معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از اجرای موفق طرح سنجش ملی فشار خون در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 25 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک دکتر ابراهیم شکیبا در نشست خبری امروز که بمناسبت طرح ملی سنجش فشار خون برگزار شد ، ضمن تاکید بر اجرای موفقیت آمیز طرح در استان کرمانشاه گفت:آخرین آمار از افرادی که در این طرح، سنجش فشار خون انجام داده۶۸۱۱۳۶ نفر، که در سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه یک جمعیت هدف در استان توسط ما تعریف شده و وزارت خانه هم یک جمعیت هدف برای استان با توجه به افراد بالای سی سال،زنان باردار و بیماران نارسایی کلیوی در نظر گرفته افزود: با توجه به توقع وزارت خانه اگر ۵۰ درصد جمعیت هدف در این طرح ،سنجش فشار خون انجام دهند کفایت می کند.

شکیبا گفت:در حال حاضر در استان ۱۴۲ درصدجمعیت هدف وزارت خانه مورد سنجش قرار گرفته اند این آمار نشان دهنده این است که بیشتر از جمعیت مورد انتظار را پوشش داده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه هنوز به جمعیت هدفی که تعریف  شده نرسیدیم اظهار کرد: ۹ درصد تا رسیدن به جمعیت هدف فاصله داریم که امیدواریم تا دو هفته باقیمانده به پایان طرح با تلاش همکاران به جمعیت هدف برسیم.

ایشان با تاکید بر اینکه هرچه که زمان میگذرد رسیدن به جمعیت هدف سخت تر میشود تصریح کرد: افرادی که تا به حال در این طرح شرکت نکرده اند کسانی هستندکه دسترسی به آنها مشکل است.

وی افزود:شهرستان های پیشتاز استان در این طرح به ترتیب جوانرود،گیلان غرب و ثلاث باباجانی هستند.

شکیبا با اشاره به اینکه جمعیت هدف در شهر و روستا تفکیک شدند گفت:جمعیت هدف در روستا ۲۷۵۱۴۸ نفر که حدود۹۹ درصد یعنی ۲۷۲۳۰۱ نفردر این طرح شرکت کرده و در شهر ۵۷ درصد از جمعیت هدف مورد سنجش قرار گرفتند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این طرح در پایگاه های ثابت،مراکز بهداشت،ایستگاه های ثابت و موقت در حال اجراست گفت:تعداد پایگاه های ثابت ۱۵۰،خانه های بهداشت۶۴۷، مراکز بهداشت ۱۳۴ واحد است .

ایشان باتوجه به این موضوع که ممکن است افرادی به پایگاه ها و خانه های بهداشت دسترسی نداشته باشند بیان کرد: چندین ایستگاه سیار به صورت تیم های دونفره و سه نفره اعزام می شوند و روزانه در مکان های مختلف که پرازدحام هستند مستقر می شوند.

به گفته این مسئول،۱۲۳ایستگاه ثابت موقت،۱۸۰ایستگاه سیار نیز این سنجش را انجام میدهند و ۴۱۲۲نفر از عوامل اجرایی این طرح هستند.

شکیبا با تاکید بر اینکه فشار خون منشا بسیاری از بیماری های مرگ آفرین است تصریح کرد:فشار خون یک بیماری خاموش است ولی قابل پیشگیری،کنترل و درمان است، ممکن است افراد متوجه نشوند که به این بیماری مبتلا هستند این طرح تلنگری برای همه افراد جامعه بود و بسیاری از افراد از بیماری خود آگاه و پیگیر درمان آن شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار