ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با تابناک:
استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت:این ارجنامه تلاشی است در جهت معرفی زندگی استاد سلطانی که عمری در احیای هویت تاریخی و فرهنگی کرمانشاه تلاش نموده است.
کد خبر: ۷۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 25 June 2019

ابراهیم رحیمی زنگنه استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه و مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به اهمیت احیای هویت تاریخی و فرهنگی استان از رونمایی ارجنامه استاد محمدعلی سلطانی خبر داد و گفت: از زمانی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت داشتم سلسه بزرگداشت‌هایی با هدف تجلیل از مفاخر و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری استان برگزار شده، از جمله «بر بلندای بیستون» یادنامه استاد یدالله بهزاد، «فرزانه فرزند فردوسی» ارجنامه دکتر میرجلال‌الدین کزازی و سپس «سرو رشید» یادنامه استاد غلامرضا رشید یاسمی و اکنون به پاس خدمات ۵۰ ساله‌ی استاد سلطانی در زمینه‌ی احیای هویت تاریخی و فرهنگی کرمانشاه چهارمین اثر "ارج نامه سلطانی" هم منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بناست به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری روز چهارشنبه ۵ تیرماه جاری در هتل پارسیان مراسم تجلیل از استاد محمد علی سلطانی و رونمایی از این کتاب انجام شود..

استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن اشاره به انتشار کتاب «ارجنامه سلطانی» در دو جلد و هزار و پانصد صفحه اظهار داشت: این کتاب شامل مقالاتی به زبان فارسی، کردی، ترکی استانبولی، انگلیسی و آلمانی از استادان برجسته‌ی داخلی و خارجی از کشور‌های ایران، عراق، ترکیه، انگلستان، آلمان، فرانسه، آمریکا و هلند است. جلد اول شامل احوال، آثار، اسناد و مدارک، تصاویر و نامه‌های ست که استاد سلطانی نگاشته اند؛ و جلد دوم هم مجموعه مقالات و عنایات بزرگان در مورد ایشان را در بر دارد.

زنگنه این تجلیل‌ها و ارجنامه‌ها را در راستای احیای هویت فرهنگی و تاریخی کرمانشاه که مهمترین رسالت فرهنگی حال حاضر است، معرفی نمود و افزود: شخصیت‌های بزرگی داریم که از حوزه‌ی جغرافیایی کرمانشاه فراتر رفته اند و اگر در استان‌های دیگری زندگی می‌کردند کنگره‌های ملی برایشان برگزار می‌شد و خیابان‌ها را بنام آن‌ها می‌زدند، اما تا به حال گمنام و ناشناخته باقی مانده اند. بنا داریم این شخصیت‌ها را به همین شکل که تاکنون عمل کرده ایم به جوانان و جامعه معرفی کنیم.

ایشان ضمن اشاره به معضل پایین بودن سرانه مطالعه و بی تفاوتی مردم به مطالعه آثار مکتوب بین جوامع در حال توسعه گفت: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید نموده اند فضای مجازی فرصت برجسته‌ای را در اختیار ما جهت آگاه سازی مردم قرار داده و این نشانگر بستر مهم شبکه‌های اجتماعی در ارتباط گیری با مردم است و از همین فرصت می‌توان در حوزه فرهنگ و احیای هویت تاریخی و باز شناسایی فرهنگ پیشروی ایرانی و اسلامی استفاده نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار