معاون امور استانهای سازمان اوقاف کشور:
معاون امور استانهای سازمان اوقاف کشور گفت : اگر از موقوفات کرمانشاه درست بهره برداری شود، ظرفیت این را دارد که مشکلات فرهنگی حل گردد.
کد خبر: ۷۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 23 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، حجت‌ الاسلام حسین روحانی‌نژادمعاون امور استانهای سازمان اوقاف کشور: ، امروز (2 تیرماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود : امروزه دشمن به وسیله رسانه ها عقاید و سخنان خود را به سمع و نظر جامعه بشری می رساند و خیلی هم در این خصوص شتابزده عمل می کند که این اشتباه تاریخی دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در سال گذشته نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به چهل سالگی نخواهد رسید، این اشتباه را تکرار کردند اما به کوری چشم دشمنان، انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسید و مقام معظم رهبری گام دوم را طی بیانیه ای برای مردم اعلام کرد.

ایشان با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم، هفت محور اساسی مورد تأکید رهبری بوده است اظهار داشت: ما به عنوان عناصر و چهره های فرهنگی این بیانیه را باید برای مردم تشریح و تدوین کنیم.

روحانی نژاد با تأکید بر اینکه ما شاهد ظالمانه ترین تحریم ها در مقطع کنونی هستیم تأکید کرد : دشمنان می خواهند با جنگ اقتصادی نا برابر، کشور را به زانو در بیاورند اما مقاومت ملت با شاخص هایی که رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان نمودند، این جنگ را خنثی و بی اثر کرد و دشمنان چه بپذیرند چه نپذیرند، جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

معاون امور استانهای سازمان اوقاف کشوراظهار داشت: کشور در حال پیشرفت و توسعه است و امروزه در برخی از موارد مهم علمی و فناوری، جمهوری اسلامی ایران در رده ده کشور برتر جهان قرار دارد.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه اقتصاد و گره گشایی از زندگی مردم می تواند نقش اساسی داشته باشد ادامه داد : با استفاده از احیای موقوفات ، تفکر ، تدبیر و اندیشه های درست می توان منابع مالی موجود را در عرصه اقتصاد استفاده و اشتغال رونق اقتصادی ایجاد کرد.

وی ضمن اشاره به بازدید از موقوفات کرمانشاه گفت : کرمانشاه این ظرفیت را دارد که اگر از این موقوفات درست بهره برداری شود، مشکلات موجود در حوزه فرهنگ برای حوزه های علمیه و نیات واقفین که اقشار مختلف را در نظر گرفته اند برطرف کند‌، امروزه زمینه های وقف فراهم است، مردم این تصور را نداشته باشند که با مال اندک نمی‌توان وقف کرد، حتی اگر با مال اندک بتوان یک پرنده را بهرهمند کرد، خداوند تا زمانی که وقف شما باقی است این صدقه جاری را برای شما حفظ خواهد کرد، ما باید فرهنگ وقف را گسترش دهیم و سازمان اوقاف نیز باید آثار وقف را در معرض دید مردم با احداث درمانگاه ها ، مدارس ، حوزه های علمیه ، رسیدگی به ایتام و... قرار دهد، مخصوصا استان کرمانشاه که یکی از استان های پر وقف است و امیدواریم با تدبیری که تاکنون شده و ادامه این تدابیر بتوان این موقوفات را احیا کرد.

روحانی نژاد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات سه ساله حجت الاسلام عباسیان تأکید کرد : ما با توجه به ملاک ها و معیار هایی که برای انتخاب مدیر در استان کرمانشاه درنظر گرفته بودیم، حجت الاسلام محمد صالحی را با توجه به عملکرد و سوابق درخشان در این زمینه با رأی همه اعضای کمیته برای این منصب انتخاب کرده و ایشان را معرفی می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار