خسرو تمری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب گفت:امروزه منافقین چه در داخل و چه در خارج از کشور در تلاش هستند بر روی جنایات خود سرپوش گذاشته و از ذهن جامعه پاک کنند، اما با برگزاری جشنواره تئاتر ملی مرصاد می‌توان چهره واقعی از جنایات منافقین را به مردم نشان داد.
کد خبر: ۷۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 23 June 2019

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: جشنواره تئاتر ملی مرصاد یکی از زنده‌ترین و پویا‌ترین جشنواره‌های کشوری که در نوع خود بسیار بی نظیر است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جشنواره تئاتر ملی مرصاد امروزه به یکی از جشنواره‌های معتبر در حوزه نمایش کشور تبدیل شده افزود: این جشنواره جایگاه خود را در بین جشنواره‌های کشوری پیدا کرده است و تاکنون ۹ دوره به صورت منطقه‌ای اجرا شد و سال گذشته به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و توجه مدیر کل استان، جشنواره به صورت ملی تأیید، تصویب و اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب اظهار داشت: در سال گذشته دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر ملی مرصاد در اسلام آباد افتتاح شد و هم اکنون در حال پیگیری کار‌های مربوط به جشنواره در این دبیرخانه هستیم.
تمری تصریح کرد: دبیرخانه‌هایی که تازه شروع بکار کردند، اگر به عنوان یک سیاست اصلی تداوم پیدا کنند، هر کدام از این دبیرخانه‌ها به شهر‌های استان جایگاه ویژه خواهند بخشید و آن موقع، این دبیرخانه‌ها را بنام کرمانشاه خواهند شناخت.
به گفته این مسئول، دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد، جشنواره شعر عاشورایی، دبیرخانه شعر هورامان، دبیرخانه شعر گیلانغرب در دفاع مقدس از جمله دبیرخانه‌هایی هستند که می‌توانند سنگ بنایی برای پویایی و ارتقاء حوزه‌های فرهنگی باشند.

وی گفت:جشنواره ملی تئاتر مرصاد سال گذشته یک تجربه موفق را پشت سر گذاشت و یکی از موفق‌ترین جشنواره‌های کشوری بود که بازتاب رسانه‌ای آن با حمایت مجموعه کثیری از رسانه‌های استان و کشور بازخورد بسیار بالایی داشت.
وی ابراز داشت: جشنواره تئاتر ملی مرصاد یک پشتوانه ۱۰ دوره دارد که اکنون فراخوان یازدهمین دوره آن اعلام شده و تا کنون آثار زیادی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، و امسال برای آنکه ظرفیت مرصاد را بالا ببریم، بخش آزاد را از جشنواره حذف، و بخش ویژه جشنواره که با موضوع خود مرصاد است را به این جشنواره اضافه کرده ایم.

تمری تاکید کرد: اگر در سال‌های آتی سیاست‌های کلانی برای جشنواره مرصاد اتفاق بیافتد، به عنوان یک جشنواره بین المللی یا حداقل منطقه‌ای در سطح کشور ایران و عراق و بعضی کشور‌ها برگزار می‌شود و اگر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان و مجموعه استان را به خوبی بکار گیریم، می‌توانیم این جشنواره را به عنوان یک برند اصلی معرفی کنیم، چراکه نام مرصاد را به دوش می‌کشد.

ایشان در ادامه با اشاره به اعتبار ملی جشنواره مرصاد گفت:چون این جشنواره جایگاه ممتازی در ۸ سال دفاع مقدس دارد، یقینأ می‌تواند خود را بهتر از جشنواره‌های دیگر نمایان کند، نام مرصاد خود یک ابهت، ارزش و یک حماسه به همراه دارد و این جشنواره مرصاد از این طریق می‌تواند خود را بهتر معرفی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب اذعان داشت: ما در بحث جشنواره ملی مرصاد، مشکلات زیادی داریم که سال گذشته این مشکلات گسترده‌تر بود و در صورت حل نشدن مشکلات ونداشتن پشتوانه مسئولین، یقینآ سال‌های آتی، جشنواره با مشکل مواجهه خواهد شد، وبرای این جشنواره ما نیاز به دغدغه استانی و حتی شهرستانی داریم و نباید نوک پیکان جشنواره ملی تئاتر مرصاد بسوی وزارت ارشاد باشد بلکه باید بعنوان یک دغدغه، اولویت مجموعه مدیران ارشد استان باشد.

تمری درخصوص هزینه‌های این جشنواره اظهار داشت: ما بخش عمده‌ای از هزینه‌های جشنواره را در شهرستان تأمین کرده ایم و کمتر شهرستانی در سطح استان این هزینه را می‌تواند تقبل کند، که البته یک بخش نیز توسط اداره کل تأمین شد و جا دارد این توجهات امسال بیشتر شود، هزینه جشنواره و انتظارات از آن بالا رفته و انتظار داریم استانداری کرمانشاه که سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان به جشنواره ایثار که اصلاً متعلق به خود استان کرمانشاه نبود کمک کرد، چنین مبلغی را به جشنواره ملی مرصاد اختصاص دهد تا بتوانیم برای جشنواره برند سازی کنیم و اگر ما نتوانیم برند سازی کنیم، از جشنواره‌های ملی تئاتر مرصاد نمی‌توانیم به مسیری که مد نظرمان است برسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار