هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت:اصناف در برون رفت از جنگ اقتصادی نقش موثری دارند.
کد خبر: ۷۵۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 22 June 2019

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک به مناسبت روز اصناف گفت:بنگاه‌های کوچک به مفهوم عام در بخش بازار، ارائه خدمات و تولید نقش بی بدیلی دارند و حلقه واسطه بین تولید کننده و مصرف کنندگان هستند.

وی افزود: اصناف به دلیل ارتباط با مردم در قالب انعکاس نظرات مصرف کننده به تولید کننده، سفارش، خرید و ارائه کالا، ریشه تاریخی دارد و می‌توانند نقش جدی در روان سازی بازار داشته باشند.

حاتمی با تاکید بر ارتباط مستقیم اصناف با مردم بیان داشت: با توجه به گستردگی در همه سطوح جامعه، اصناف نقش بسیار مهمی در توسعه روابط اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی و فرهنگی مردم دارند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بنگاه‌های اقتصادی به شکل اتحادیه‌ها سامان دهی شده اند و می‌توانند به صورت جمعی نظراتشان را منعکس کنند تا موثر‌تر باشد.

ایشان در ادامه گفت:اصناف نقش بسیار جدی در حرکت‌های اجتماعی، کار‌های خیرخواهانه و تأثیر بر افکار عمومی دارند، این نقش‌ها باعث می‌شوند که بخش عمده‌ای از مفهوم بازار را در قالب اصناف دید.

وی ادامه داد: بازار حوزه بسیار گسترده‌ای است که از مجموع همه اقشار جامعه به وجود می‌آید و همه افراد جامعه نیاز هایشان را از واحد‌های صنفی تأمین می‌کنند، این نشان دهنده بالا بودن سهم اصناف در عرصه بازار است.

حاتمی اظهار کرد: اصناف با رعایت الزامات، چهارچوب‌ها و رعایت اخلاق اقتصادی و ایجاد یک رقابت صحیح و منصفانه، با توجه به ارتباط با مصرف کنندگان جامعه در قالب اقشار مختلف در قالب تأمین و ارائه به موقع کالا، ترویج، تشویق و جا انداختن کالای ایرانی با کیفیت می‌توانند در اقتصاد نقش موثری داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: واحد‌های صنفی با توجه به ارتباط مستقیم با مردم، می‌توانند سلایق آن‌ها را شناسایی و به تولید کنندگان منتقل کنند و در کالا رسانی، ارائه خدمات، تعریف و تشکیل بازار نقش اثر گذاری اجرا کنند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و دعوت اصناف به رعایت چهارچوب‌های اخلاق بازار گفت:اصناف نقش موثری در برون رفت از شرایط جنگی دارند، در این شرایط رفتار ما باید منصفانه و نوع دوستانه باشد و اگر همه ما به اصول تعریف شده اخلاق پایبند باشیم، میتوانیم از پیچ‌ها و گردنه‌ها به سلامت عبور کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار