معان سیاسی وزیر کشور گفت:راه حل مشکلات و سوتفاهم ها، گفتگو با یکدیگر است.
کد خبر: ۷۵۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 20 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در نشست با معتمدین، نخبگان و بر گزیدگان استان کرمانشاه گفت:هدف ما از این جلسه گفتگو است، که در این مقطع حساس کشور برای رفع سوءتفاهم‌ها جزء نیازهاست.

وی ضمن جامعه مدنی خواندن جمع حاضر گفت:جامعه شناسی مدنی حد فاصلی بین مردم و نظام سیاسی است و جمع حاضر نیز متشکل از احزاب، تشکل ها، گروه ها، ثمن‌ها و هر تشکلی که مطالبات مردم را بیان میکند و این جمع نیز همین جامعه مدنی است و از گفته‌ها و نظرات شما ۱۴ بند یادداشت شده که پیگیری خواهد شد.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های خطیر سال ۹۸ گفت: دشمن دو عنصر اساسی انسجام و ثبات ما را مورد هدف قرار داده و ما برای مقابله منطقی با اقدامات دشمن باید این دو را تقویت کنیم که خوشبختانه همه احزاب بر انسجام تاکید داشتند و این یک وظیفه ملی است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه افزود: امسال یازدهمین دوره انتخابات مجلس که یک اتفاق ملی است را پیش رو داشته که ما نیز در ارکان آن نقش داریم و امیدواریم با تحقق چهار رکن مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه مدنی در عرصه مشارکت نقش اصلی را دارد و میانگین مشارکت در انتخابات گذشته ۶۰.۵ بوده، یکی از پیش فرض‌های انتخابات ایجاد فضای رقابتی انتخابات است، در وظایف ذاتی بستر‌های حضور را فراهم کنیم تا جامعه با علایق و سلایق مختلف ذیل یک میثاق نامه به نام قانون اساسی و تعهد به انقلاب اسلامی، صالح‌ترین افراد انتخاب شوند، برگزاری سالم انتخابات برعهده وزارت کشور است و نباید هیچ شاعبه‌ای در عملکرد ایجاد شود، امنیت امر روشنی است و باید برقرار باشد، وزارت کشور در فضای آرام این انتخابات را برگزار نماید که در این معقوله سمن‌ها و احزاب نقش مهمی برابر با وزارت کشور دارند.

عرف در پایان ضمن اشاره به تلاش سه ساله وزارت کشور برای انتخابات گفت:در این لایحه سعی بر آن بود که ساختار طبیعی از ویژگی‌های فرهنگی را به یک ساختار حقوقی تبدیل شود، وزرات کشور به استانداران این اختیار را داده تا تصمیم گیرنده باشند، اما برای تحقق این امر همکاری تمامی وزارت خانه‌ها و قوا ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار