در ګفتګو با تابناک:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، از توسعه حرم امام حسین علیه السلام توسط مردم کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 17 June 2019

بهمن صحرایی گفت : ستاد بازسازی عتبات عالیات ، یک گروه مردم نهاد بوده که برای بازسازی حرمین در عراق پس از سقوط صدام شکل گرفت، این ستاد دارای هیئت امناء که در رأس آن نماینده ولی فقیه است قرار دارد و نمایندگی هایی در سراسر کشور وجود داشته که نمایندگی استان با ۱۴ سال سابقه در حال فعالیت است.

وی افزود : برنامه هایی در دست اقدام است که مهم ترین آن طرح توسعه ۱۴ برابری حرم امام حسین (ع). زمین پروژه به مساحت ۱۶۰هزار متر مربع توسط عراقی ها خریداری و طرح جامع آن ترسیم شده است که در فاز اول این پروژه، در ۴ طبقه تعریف شده که ۲ طبقه آن در زیر زمین قرار می گیرد و سهم استان کرمانشاه از ساخت این پروژه ۵۰۰ متر مربع بوده که بهای هر متر آن ۴ میلیون تومان است.

صحرایی خاطرنشان کرد : این پروژه در فاصله خیمه گاه تا قتله گاه سرزمین مقدس کربلا واقع شده که امیدواریم با فیلم و مستندات ، ساخت و پیشروی پروژه را به اطلاع مردم برسانیم .

وی خاطرنشان کرد : مردم برای کمک می توانند هر مترمربع را به قیمت ۴ میلیون تومان به عنوان نذر خود به صورت یکجا یا اقساط با بانک قرض الحسنه رسالت، با تکمیل فرم در ستاد و بدون ضامن ، پرداخت و یا کمک های خود را از هزار تومان و بیشتر به شماره حساب های اعلام شده واریز کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در خصوص برپایی موکب های اربعین حسینی گفت : به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان ، حدود ۸۰ درصد زائرین از استان کرمانشاه عبور می کنند که این نیازمند برپایی موکب های حسینی است، مواکب به صورت مردمی با اخذ مجوز از ستاد برپا می شوند که بطور میانگین بین ۱۵ الی ۲۰۰ خادم در هرکدام حضور دارند.

وی تاکید کرد : افراد مایل به برپایی موکب حتما باید از طریق سایت ستاد عتبات عالیات ثبت نام کرده و مجوز رایگان را دریافت کنند، ارائه زیرساخت های لازم مثل آب ، برق ، گاز و نیز تأمین امنیت توسط نیروهای انتظامی تنها به موکب های دارای مجوز ارائه خواهد شد.

بهمن صحرایی با اشاره به افزایش مواکب در سنوات اخیر گفت : در حال حاضر ۱۲۰ موکب ثبت شده داریم و در اربعین بیش از ۵ هزار نفر در استان و هزار نفر در عراق از مردم استان کرمانشاه خادم امام حسین (ع) هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان گفت : مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائرین برعهده ستاد است و افراد مایل به پرداخت نذورات به ستاد می توانند مبالغ خود را به شماره کارت بانک رسالت واریز کنند.

شماره کارت بانک رسالت :

۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۱۹۲۴

شماره کارت بانک ملی :

۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۷۳۳

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار