نشست ادبا، شعرا و نویسندگان در خصوص نامگذاری خانه شعر کردی در گیلانغرب
کد خبر: ۷۵۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 17 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست ادبا، شعرا و نویسندگان به ریاست کیوان پیشقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان گیلانغرب برای تعیین نامگذاری و هیئت مدیره خانه شعر کردی در این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که مبنی بر نامگذاری خانه شعر کردی بود، علاوه بر نامگذاری، مباحثی از جمله وضعیت فرهنگی حاکم بر شهرستان و چشم انداز آینده ادبیات مطرح شد.

همچنین در نشست فوق با اکثریت آرای متخذه، بانان که یک واژه اصیل کردی و به معنای آینده است، به عنوان نام خانه شعر کردی مزبور انتخاب شد.

پیشقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبیین و ذکر اهداف از تشکیل جلسه و ضرورت وجود خانه شعر کردی در شهرستان گیلانغرب پرداخت و تصریح کرد: این خانه شعر می‌تواند جایگاه و پایگاهی برای شعرا، ادبا و دوستداران شعر و ادبیات کردی که در بین همه اقشار مختلف باشد و موجب ایجاد انگیزه در میان شعرای جوان و دوستداران شعر کردی باشد.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت و توانایی در بین شعرای گیلانغرب به وجود شاعران بنام، توانا و صاحب اثر این مرز و بوم، ضرورت تأسیس این خانه شعر کردی احساس می‌شد.

در پایان این نشست، پس از بحث و تبادل نظر میان حاضران در جلسه، اعضای هیئت مدیره، رئیس و نایب رئیس این خانه شعر کردی انتخاب و مشخص شد و صورت جلسه‌ای با نام خانه شعر کردی بانان برای خانه شعر مذکور تنظیم و به امضاء کلیه حاضرین در جلسه رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار