حمید شرفی در گفتگو با تابناک:
بخشدار کوزران: آتش سوزی مراتع بلخان عامل انسانی داشت.
کد خبر: ۷۵۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 17 June 2019

حمید شرفی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:از ساعت ۲۰ شب گذشته تا ۱ بامداد درگیر آتش سوزی‌های مراتع بلخان و حاجی آباد نیلاوه بودیم که با حضور به موقع نیرو‌های منابع طبیعی روانسر، کرمانشاه و گهواره، دهیاران، شورا‌ها و ۱۵۰ نفر از مردم توانستیم آتش را طی ۴ ساعت علی رقم وسعت و شدت کنترل کنیم.

وی در ادامه با محول کردن اعلام سطح مراتع آسیب دیده به منابع طبیعی گفت:طبق مصوبه سال‌های گذشته اعلام وسعت آتش سوزی برعهده منابع طبیعی است و نمیتوانیم آماری را در این خصوص منتشر نمایبم.

شرفی ضمن اشاره به شناسایی عامل غیر عمد آتش سوزی گفت:: عامل حریق شب گذشته یکی از عشایر ساکن در منطقه بوده که توسط مردم به نیرو‌های منابع طبیعی معرفی شده.

ایشان در ادامه با اشاره به عدم ساماندهی و آموزش لازم عشایر ساکن در منطقه بنی گز و بلخان گفت:ظرف ۱۵ روز گذشته ۳ آتش سوزی در منطقه داشتیم و این در حالیست که طی چهار سال گذشته فقط یک آتش سوزی در منطقه گزارش شده و این نمایانگر عدم ساماندهی عشایر در مواجه با اطفا حریق است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم منابع طبیعی و امور عشایری با ایجاد تشکل بین عشایر ساکن در منطقه و آموزش آنها، خود این عزیزان را در امر جلوگیری از وقوع و اطفا حریق پای کار بیاورند.

بخشدار کوزران در پایان از تمامی مردم، دهیاران، شورا‌ها و منابع طبیعی جهت همکاری و حضور به موقع و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در فضای مجازی تشکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار