رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان سه کشور خارجی شامل عراق، افغانستان و مالزی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
کد خبر: ۷۵۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 17 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی اکبری افزود: هم اکنون ۷۰ دانشجوی خارجی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند و ۲۰ نفر نیز تا کنون فارغ التحصیل شده و در دانشگاه های عراق تدریس می کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر دانشجوی اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه پذیرش شدند که با توجه به مباحث سیاسی پیش آمده و جابجایی حکومت در این منطقه، امکان حضور در دانشگاه را نیافتند.

وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانشجوی خارجی وجود ندارد، تاکید کرد: برای مهرماه سال تحصیلی آینده تعدادی از دانشجویان خارجی پذیرش شده و در حال طی فرآیند ثبت نام هستند که پیش بینی می شود مجموع دانشجویان خارجی این دانشگاه به ۱۰۰ نفر برسد.

رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: واگذاری دیپلماسی علمی و فرهنگی به دانشگاه های کشور سیاست نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است و بر این اساس دانشگاه ایلام با ۱۲ دانشگاه کشور عراق ارتباط علمی و پژوهشی دارد.

علی اکبری اضافه کرد: روابط دانشگاه ایلام با برخی از دانشگاه های کشور عراق از جمله دانشگاه واسط راهبردی و همه جانبه شده و تا کنون چندین همایش و سخنرانی های دو جانبه با همکاری اساتید و دانشجویان ۲ دانشگاه برگزار شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بحث تحریم های آمریکا، موضوع ارتباط دانشگاه ها اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کرده است و در این راستا دانشگاه ایلام مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر ارتباطات علمی خود با دانشگاه های دیگر کشورهای منطقه و جهان است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار