کد خبر: ۷۵۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 17 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک،تکیه بیگلربیگی از جاذبه‌های فرهنگی مربوط به دوره قاجاریه، جایی در بافت تاریهی شهر زیبا و باستانی کرمانشاه، در خیابان مدرس و محله فیض آباد است.

این تکیه، یکی از نشانه‌های آئینی مردم کرمانشاه را به نمایش می‌گذارد و این بنا توسط عبدالله خان بیگلربیگی در دوره قاجار بنا شده است.

تکیه بیگلر بیگی دورادور یک حیاط با صفا، سرسبز با حوضچه‌ای پر آب قرار گرفته که یک سمت آن را ساختمانی که ایوانی با دو ستون سنگی سفید و یک سقف شیبدار دارد، اشغال کرده است.

حیاط ساختمان حدود دو و نیم متر پایین‌تر از سطح خیابان است و سه در ورودی ساختمان از سمت شرقی، شمالی و جنوبی از میانه دالان‌هایی در گوشه‌های حیاط می‌گذرند.

در‌های رو به حیاط ساختمان همگی با شیشه‌های رنگی و ارسی‌های زیبا پوشانیده شده‌اند، این ارسی‌ها که متناسب با آب و هوای سردسیر کرمانشاه هم هست زیبایی حیاط و ساختمان را دوچندان کرده است.

در کناره‌های ساختمان نیز ازاره‌های سنگی قرار گرفته‌اند که به استحکام بنا در شرایط رطوبتی و نسبتا سخت شهر کمک می‌کنند، برای نشان دادن اهمیت ساختمان، همین بس که بر روی این سنگ‌ها نقوش برجسته و زیبایی حک شده‌اند، این تکیه از لحاظ آیینه‌کاری در میان تکایای کرمانشاه، نظیر ندارد.

بازدید از أین بنای تاریخی از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر می‌باشد و قیمت بلیط برأی هر فرد سه هزار تومان و برأی هر فرد غیر ایرانی بیست هزار تومان میباشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار