مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: راه اندازی مرکز نجوم این استان بین پنج تا ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۵۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 17 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی جمالی در خصوص آخرین وضعیت رصدخانه استان ایلام اظهار داشت: بخش هایی از ساختمان این رصدخانه نیازمند مرمت و بازسازی، تکمیل زیرساخت هایی چون آب، برق، خرید یا نوسازی تجهیزات مدرن نجوم است.

وی از پیگیری و رایزنی برای تامین این میزان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی رصد خانه از اعتبارات استانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز خبر داد و افزود: از لحاظ نیروی انسانی مرکز نجوم این استان مشکل نیروی متخصص ندارد و تنها نیاز این مرکز تخصیص اعتبار برای به سازی، نوسازی، مرمت و تقویت زیرساخت های آن است.

جمالی راه اندازی و شروع به فعالیت مرکز نجوم استان ایلام را یکی از نیازها، ضروریات و مطالبات دانش آموزان، مدارس و افراد جویای علم و علاقمندان به علم ستاره شناسی دانست و گفت: شروع به فعالیت این مرکز در سایه همکاری مسئولان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر و امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه ایلام تنها استانی است که مرکز نجوم و رصدخانه آن فعال نیست، اضافه کرد: با وجود زیرساخت های مناسب این رصد خانه به مدت ۱۰ سال تعطیل و فاقد فعالیت است که راه اندازی آن نیازمند همکاری و تخصیص اعتبار از سوی استان و مرکز است.

مرکز نجوم استان ایلام که در بوستان چغاسبز ایلام واقع شده سال ۷۷ در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر زیربنا احداث شد ولی سال ۸۷ به خاطر عدم تامین نیروی انسانی فعالیت آن تعطیل و برخی از قسمت های از آن به مرور زمان تخریب شد که هرچند بخش های از آن آسیب دیده توسط مدیریت پیشین کانون با اعتبار ۶۰ میلیون ریال بازسازی و مرمت شد اما برای تجهیز و به سازی نیازمند اعتبارات بیشتری است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار