کد خبر: ۷۵۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 17 June 2019

با توجه به وضعیت ارز و کاهش ارزش پول ملی، دیگر اشتیاقی به خرید سوغات در حجاج ایرانی نیست و این تهدید خود می‌تواند به یک فرصت جهت رونق بازار تولید داخلی تبدیل شود.

هرچند سال هاست بر فرهنگ سازی جهت عدم خرید افراطی حجاج در عربستان و صرفه جویی در دستور کار رسانه‌ها و سازمان حج و زیارت قرار گرفته، اما با توجه به زمان بر بودن کار‌های فرهنگی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، این عامل اقتصادی نقش مهمی در کاهش خرید و صرفه جویی حجاج در سال گذشته داشته، تا جایی که خرید حجاج به یک سوم رسیده است.

پیشنهاد این است که آیا نمی‌شود با برگزاری نمایشگاه‌هایی با قیمت پایین‌تر از بازار، از تولیدات ملی و محصولات با کیفیت ایرانی، حجاج را تشویق به خرید از این نمایشگاه‌ها کرد تا بتوانند با آسودگی خاطر به اعمال حج بپردازند و سبک‌تر سفر کنند؟

از آنجایی که سوغات آوردن و بحث تبرکی بودن آن دغدغه برخی افراد است، باید در کنار این نمایشگاه‌ها مبلغین جهت فرهنگ سازی این رویه تلاش جدی داشته باشند.

امیدواریم که سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی با توجه به ظرفیت‌های استان در برپایی این نمایشگاه‌ها اقدام کنند و فعالین حوزه فرهنگی از این فرصت استفاده تا گامی مهم و عملی در جهت احقاق شعار رونق تولید ملی در استان برداشته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار