معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: چنانچه در جریان جمع آوری اجناس برند مشخص شود تولید داخل است و تنها لیبل برند را داشته، برای صاحب فروشگاه پرونده تخلف تقلب تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 16 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی این سازمان در گزارش یکشنبه خود به نقل از محمد ابراهیم صداقت افزود: بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پوشاک برند خارجی باید دارای شناسه کالا و کد رهگیری باشد.

وی افزود: این دستورالعمل‌ها مربوط به سال ۹۶ است که می‌بایست تا امسال اجرایی می‌شد اما به دلیل حمایت از تجار و سرمایه گذاران این حوزه، به آنها مهلت داده شد تا در ابتدا فروشگاه‌های پوشاک برند که فاقد مجوز رسمی مرکز اصناف وزارت صمت هستند نسبت به جمع آوری تابلوهای خود اقدام کنند و سپس به آنها برای تعیین تکلیف اجناسشان ابتدا تا هشتم خرداد و با تمدید این زمان تا ۳۱ خرادادماه جاری مهلت داده شد.

او اظهار داشت: مدیران فروشگاه‌های برند در استان فارس موظفند تا تاریخ یاد شده نسبت به جمع آوری اجناس فاقد شناسه اقدام کنند، در غیر اینصورت از ابتدای تیرماه پوشاک و کفش موجود در این فروشگاه‌ها به عنوان کالای قاچاق از بازار جمع آوری و بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

** تولیدات داخل با برچسب برند، تخلف است

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: چنانچه در جریان جمع آوری اجناس برند مشخص شود تولید داخل است و تنها لیبل برند را داشته، برای صاحب فروشگاه پرونده تخلف تقلب تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

صداقت بیان کرد: این تصمیمات با هدف اجرای ماده هفت آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ و آیین نامه‌های اجرایی مرتبط مصوبه هیأت وزیران و حمایت از تولید داخلی و مصرف کنندگان ایرانی در قالب طرح ساماندهی واحدهای عرضه کننده پوشاک و کفش ایرانی و خارجی) اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل‌ها، تمام تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان گروه کالایی پوشاک و کفش موظف به دریافت شناسه کالا از سامانه جامع تجارت ایران به آدرس cid.ntsw.ir هستند.

او گفت: همچنین تمام واحدهای عرضه کننده پوشاک برند خارجی باید برای فعالیت، گواهی نمایندگی شرکت خارجی را از مرکز اصناف و بازرگانان ایران دریافت کنند.

پنج انبار آهن آلات و یک واحد فروش عمده کاغذ متخلف به تعزیرات معرفی شدند

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در ادامه شناسایی انبارهای فعال در سطح شیراز، پنج انبار آهن آلات و یک واحد عمده فروش کاغذ متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صداقت افزود: این انبارها در سامانه اعلام موجودی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده بودند که پرونده این تخلف به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

او افزود: همچنین در ادامه بازرسی از عمده فروشان و توزیع کنندگان کاغذ، پرونده یک واحد متخلف به اتهام گرانفروشی ۶۰۰ بسته کاغذ A۴ به ارزش ۵۳ میلیون و ۱۷۲ هزار ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی، از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار