معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کرمانشاه برنامه اشتغال در سال ۹۸ را کاهش سه درصدی بیکاری اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 16 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری عصر امروز تشکیل شد.

دکتر حاتمی با اشاره به اینکه بیکاری اصلی‌ترین مسئله استان است گفت:ما باید همه نیرو و تلاش خود را برای حل این مسئله متمرکز کنیم، در توان مجموعه مدیریتی استان و در رأس، استاندار دلسوز کرمانشاه هست که این مشکل را حل کنند، ما برای حل این مشکل باید بخش خصوصی را به میدان بیاوریم.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۵۳ هزار شغل ایجاد شده و در سامانه رصد نیز ثبت شده و با این وجود ۲/۵ درصد نرخ بیکاری کاهش یافته است.

ایشان با اشاره به اینکه حدود ۳۸ هزار ریزش شغل داشته ایم گفت:جمع خالص حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبنای اساسی که نرخ بیکاری را مشخص می‌کند، مرکز آمار ایران است که این مرکز بنا بر شغل‌های ایجاد شده و ریزش‌ها این نرخ را تعیین می‌کند، اگر در سال گذشته ریزش شغل نداشتیم نرخ بیکاری استان به ۸ درصد می‌رسید که عملا غیر ممکن است، بر مبنای این آمار که مربوط به سال گذشته است، برای سال ۹۸ ایجاد ۶۰ هزار شغل ریزش، ۳۹ هزار شغل و خاص ۲۱ هزار شغل پیش بینی شده است و با توجه به این پیش بینی نرخ بیکاری نیز ۳ درصد کاهش می‌یابد.

حاتمی با اشاره به اینکه اگر مسئولین تلاش مضاعف خود را به کار برند، ریزش حتی ۱ یا ۲ درصد کاهش یابد به خالص اشتغال افزوده و نرخ بیکاری کاهش بیشتری خواهد داشت.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه یکی از معضلات بازار ایران نداشتن بانک اطلاعات فردی است افزود: اطلاعات دقیقی از وضعیت اشتغال، علایق شغلی، مهارت‌ها، درآمد و... افراد در اختیار ما نیست، در صورتی که اگر این اطلاعات فردی در اختیار ما قرار گیرد بهتر می‌توانیم برای اشتغال و سرمایه گذاری تصمیم بگیریم و ما در کرمانشاه پیگیر درست کردن این بانک اطلاعات هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های استان به چهار دسته شامل طرح کلیدی، مهم، متوسط و طرح‌های خرد تقسیم می‌شوند گفت:طرح‌ها از نظر پیشرفت اجرا نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند شامل بالای ۷۰ درصد، پیشرفت، زیر ۷۰ درصد پیشرفت و پروژه‌های آماده کلنگ زنی که معیار ما برای نام گذاری طرح‌ها فقط ایجاد شغل است و طرح کلیدی طرحی است که برای بیش از ۵۰ نفر شغل ایجاد کند، طرح مهم برای ۲۰ تا ۵۰ نفر، طرح متوسط ۱۰ تا ۲۰ نفر و طرح‌های کوچک برای ۱ تا ۱۰ نفر اشتغال زایی میکند.

حاتمی در پایان گفت:در کرمانشاه ۳۵ طرح کلیدی نیمه تمام وجود دارد که ۳۰ طرح آن صنعتی است که با اتمام این طرح‌ها ۱۵۴۰۰ شغل ایجاد می‌شود،۴۴ طرح کلیدی استان معطل صدور مجوز است، اگر همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان همت کنند، میتوانیم در سال ۹۸ طبق پیش بینی‌های انجام شده نرخ بیکاری را ۳ درصد کاهش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار